کد خبر: 408431
تاریخ انتشار :

مردم از ذبح غیرمجاز دام خودداری کنند

مردم از ذبح غیرمجاز دام خودداری کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

162790.jpg
روحانی‌نژاد با بیان اینکه ما در خصوص نگهداری از دام کاملا اقدامات پیشگیرانه مانند قرنطینه و ارایه توصیه‌های بهداشتی به دامداران و مردم را انجام می‌دهیم، عنوان کرد: این بیماری در دام علائمی ندارد و کسی نمی‌تواند سلامت دام را تایید کند چراکه این یک بیماری خونی است و باید اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار داد.
به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: دامپزشکی استان اقداماتی نظیر بازرسی، قرنطینه و آموزش را انجام می‌دهد. با اینکه تاکنون گزارشی از شیوع تب کریمه کنگو در استان نداشته‌ایم ولی ما تمام دام‌ها را در وضعیت زرد نگاه می‌داریم.
روحانی‌نژاد تصریح کرد: با نگهداری لاشه گوشت دام، پس از 24 ساعت گوشت‌ها اسیدی می‌شود و عامل بیماری نیز به این حالت حساس است و از بین می‌رود. در حال حاضر ما پیگیر خدمات پیشگیرانه هستیم.
مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: با این حال مردم باید توجه داشته باشند که از کشتار غیرمجاز دام پرهیز کرده و تردد ایشان نیز در بازارهای مورد تایید دام باشد، مردم سعی کنند در مناطقی که دام تجمع داشته، حضور پیدا نکنند. همچنین حتما گوشت از جایی خریداری شود که مورد تایید دامپزشکی است و گوشت ممهور به مهر دامپزشکی را عرضه کند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها