کد خبر: 422444
تاریخ انتشار :

اندیشکده آمریکایی: ۱+۵، آژانس را به تحقیق از سایت پارچین ملزم کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک اندیشکده آمریکایی که به جنجال‌سازی بر سر برنامه هسته‌ای ایران شهرت دارد در گزارشی روز دوشنبه ضمن تکرار ادعاهای بی‌پایه گفته است که گروه 1+5 بایستی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به انجام تحقیقات بیشتر از سایت نظامی پارچین ملزم کند.
به گزارش نامه نیوز، در گزارش اندیشکده «علوم و امنیت بین‌الملل» ادعا شده در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) ساز و کارهای مناسب برای تحقیقات میدانی و نمونه‌برداری‌های میدانی از سایت پارچین در نظر گرفته نشده است.
اندیشکده آمریکایی با بیان اینکه «1+5 بایستی آژانس را به تحقیقات بیشتر درباره مسئله پارچین ملزم کند» گفته که ایران بایستی اجازه دسترسی آژانس به سایت‌ها و افراد کلیدی را فراهم کند.
در بخشی از این گزارش آمده است: «عدم دسترسی مداوم به پارچین صلاحیت راستی‌آزمایی‌های برجام و سودمندی درازمدت این توافق برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را زیر سوال می‌برد.»
ادعاهای موسسه علوم و امنیت بین‌الملل در حالی مطرح شده که ایران و آژانس بین‌المللی بر اساس نقشه‌راه مورد توافق دو طرف، بر سر حل و فصل مسئله موسوم به «ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران» (PMD) توافق کردند.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها