کد خبر: 422467
تاریخ انتشار :

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل: هنوز پاسخی به اعتراض سوریه درباره حملات نیروهای ائتلاف نداده ایم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز «استفان دوجاریک» امروز در نشست خبری و در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که موضع سازمان ملل یا دبیرکل درباره نامه اعتراضی دولت سوریه به حملات نیروهای ائتلاف آمریکا و کشتار غیرنظامیان آن کشور چیست؟ گفت:
دولت سوریه در 16 اوت در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل نسبت به حملات کور نیروهای ائتلاف در رقه و سایر شهرهای سوریه و افزایش شمار قربانیان غیرنظامی سوری ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدامی از سوی این نهاد بین المللی شد.
دوجاریک افزود: این نهاد هنوز موضع گیری خاصی در رابطه با این نامه نداشته است. نامه مورد نظر بایستی ابتدا در میان اعضای شورای امنیت توزیع و این اعضا به شور و بررسی در مورد آن اقدام کنند که چنین اقدامی هنوز صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل همواره نگران وضعیت شهروندان غیر نظامی سوریه و از میان رفتن جان آن ها بوده و خواهد بود.
به نظر می رسد از میان رفتن جان قربانیان غیر نظامی در این حملات از نظر مسئولان سازمان ملل از آن درجه از اهمیت که این نهاد را دست کم به برگزاری نشستی اضطراری برای بررسی این کشتار ها وادار کند، برخوردار نیست و در این میان با ادامه عملیات کور نظامی نیروهای ائتلاف آمریکایی در شهر های سوریه، روزانه بر تعداد قربانیان این حملات افزوده شود.
ناظران حقوق بشر در سوریه امروز گزارش دادند که در عملیات روز یکشنبه نیروهای ائتلاف علیه مواضع داعش در شهر رقه، دست کم 27 غیر نظامی دیگر جان خود را از دست داده اند.
سوریه بیش از 5 سال است که با حضورگروههای مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند، با بحران روبه رو است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها