کد خبر: 423507
تاریخ انتشار :

تکذیب بازشماری آرای وزرای پیشنهادی /عضو هیات رئیسه مجلس: هیچ تغییری در نتایج نهایی رخ نداده‌است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامرضا کاتب ابراز کرد: اشتباه در شمارش آرای رای اعتماد کابینه دوازدهم خبری بود که به نقل از مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست نشست علنی مجلس چهارشنبه یکم شهریور را بر عهده داشت، به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد. موضوعی که منجر به مطالبه بازشماری آرای حبیب‌الله بیطرف وزیر پیشنهادی رأی نیاورده از سوی برخی نمایندگان شد.
به گزارش نامه نیوز، پزشکیان در این نشست اعلام کرد که «در روز رأی‌گیری برای صلاحیت وزرای پیشنهادی، درباره آخوندی اعلام شد که ١٨٨ رأی موافق، ٧٥ رأی مخالف و ١٤ رأی ممتنع از مجموع ٢٨٨ نماینده حاضر در جلسه اخذ شده که باید بگویم اشتباهی در این زمینه رخ داده است؛ به نحوی که آخوندی با ١٩٨ رأی موافق، ٧٥ رأی مخالف و ١٤ رأی ممتنع از مجموع ٢٨٨ نماینده حاضر تصدی وزارت کشور را بر عهده گرفته است».
محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس هم در گفت‌وگویی ادعا کرده است که «شواهد و قرائن نشان می‌دهد آقای بیطرف در مجلس رأی آورده است اما به دلایلی برخی آرای مخدوش اعلام نشده است. آقای بیطرف برای ورود به کابینه به 145 رأی نیاز داشتند در حالی که موفق شدند133 رأی به دست بیاورند. با این وجود 9 رأی که به ایشان داده شده است دارای خط‌خوردگی است که شائبه برانگیز است.»
غلامرضا کاتب با رد خبر بازشماری آرا در هیات رئیسه مجلس، اظهار کرد: ما در صحن علنی چنین موضوعی را تحت عنوان افزایش آرای وزیر راه اعلام نکردیم و افزایش آرای وزیر راه مصوبه هیات رئیسه نیست.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه در آخرین روز بررسی وزرای پیشنهادی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی قرائت شد، نتایج رسمی و نهایی آرا است و هیچ تغییری در نتایج نهایی وزرای پیشنهادی اتفاق نیفتاده است.
وی درباره ادعای یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر احتمال تخلف در آرای حبیب‌الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: چنین ادعاهای پایه و اساس است و صحت ندارد.
نماینده مردم گرمسار در مجلس افزود: اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان فراکسیون‌های سیاسی مجلس ناظر بر شمارش آرا بودند و احتمال هیچ‌گونه خطا یا تخلفی در شمارش آرا وجود نداشت.
وی با بیان اینکه آرای باطله و ممتنع در همه انتخابات‌ مجلس وجود داشته است، تصریح کرد: انتظار داریم نمایندگان مجلس عملکرد همکاران خود را زیر سوال نبرند.
منبع: خبرگزاری آنا
منبع: آریا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها