کد خبر: 423698
تاریخ انتشار :

"این خیابان‌ها متعلق به ما هستند"؛ تجمع مخالفان نژادپرستی در سان‌فرانسیسکو+تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الجزیره گزارش داد: معترضان روز شنبه با وجود لغو یک تظاهرات و کنفرانس خبری از سوی حزب راست افراطی پاتریوت پریر در آلامو اسکوار پارک تجمع کردند.
به گزارش نامه نیوز، روز جمعه جوی گیبسون، رئیس گروه پاتریوت پریر تظاهرات موسوم به "آزادی" را به دلیل نگرانی از وقوع درگیری لغو کرد. وی اعلام کرد که این گروه در عوض روز شنبه اقدام به برگزاری یک کنفرانس خبری در الامو اسکوار پارک خواهد کرد. اما پس از نظارت شدید پلیس بر ورود مردم، گیبسون در نهایت اعلام کرد که تجمع خود را در مکان دیگری و در یک سالن برگزار خواهند کرد.
این درحالی بود که به گزارش رسانه‌های محلی گیبسون در نهایت به همراه ده‌ها طرفدار خود در کریسی فیلد، مکان اولیه در نظرگرفته شده بریا تجمع حاضر شد. آنها در نهایت پیش از ترک محل با مخالفان نژادپرستی مواجه شدند.
رهبر گروه پاتریوت پریر اخیرا برتری جوی سفیدپوستان را محکوم کرده اما سابقه تجمعات شکل گرفته توسط این گروه حاکی از حضور نئو نازی ها و کوکلوس کلان‌هاست.
بسیاری از فعالان و حامیان حقوق بشر معتقدند که گروه پاتریوت پریر به دنبال ایجاد ناامنی و خشونت است، بخصوص به این دلیل که مناطق لیبرال نشین را برای تجمع انتخاب می‌کند.
با اینحال بیش از هزار نفر از مردم با حضور در خیابانهای منطقه کاسترو به هرگونه نژادپرستی و برتری جویی افراطی اعتراض کردند.
صدها نفر نیز روز جمعه با در دست داشتن بنر "متحد در برابر تنفر" تجمعی را تشکیل دادند.
یک معترض به نژادپرستی درباره علت حضور خود در این مراسم گفت: با درنظر گرفتن سان فرانسیسکو ما یک شهر لیبرال هستیم و اینجا مکانی برای تنفر و یا هرگونه نژادپرستی نیست. به نظرم این یک پیام بسیار قدرتمند از سوی مردم و مبنی بر این بود که تنفر در این شهر جایی ندارد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها