کد خبر: 423834
تاریخ انتشار :

تنش بر سر ادبیات خیابانی ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، مجریان قانون، دانشگاه‌ها و شهرهای مختلف در آمریکا خود را برای مواجهه با تجمع گروه‌های راست گرای افراطی و درگیری آنها با مخالفان نژادپرستی بر سر یادمان شخصیت‌های نژادپرست آمریکا آماده می‌شوند .

در مرکز تمام اتفاقات فعلی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیده می‌شود که ادبیات تند وی باعث عصبانیت مخالفان و تهییج طرفدارانش شده و فاصله سیاسی را در این کشور عمیق‌تر از هر زمان دیگری کرده است .

ریچارد کوهن، رئیس مرکز قانون جنوبی فقر دراین باره گفت: زمانی که فضایی برای مصالحه و تمایلی برای شنیدن از سوی طرف مقابل وجود ندارشته باشد، احتمال خشونت بیشتر می‌شود. یادمان‌های نژادپرستی نیز یک نقطه اشتعال آشکار در این مسئله به شمار می‌روند .

حتی پیش از تظاهرات نژادپرستان در شارلوتزویل در ماه جاری میلادی که منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن 19 نفر شد نیز نگرانی‌ها درباره خطر خشونت در یک محیط سیاسی به شدت تحریک شده وجود داشت .

در ماه گذشته یک فرد مسلح اقدام به تیراندازی در یک زمین بیسبال کرده بود که اعضای حزب جمهوریخواه مشغول بازی در آن بودند . این تیراندازی باعث جراحت جدی استیو اسکالیس، بازوی اکثریت مجلس نمایندگان شد .

افزایش تهدید به مرگ سیاستگذاران در سال جاری و آمار پلیس مبنی بر افزایش تهدیدات در نیمه اول سال 2017 به نسبت سال گذشته نیز گواهی بر صحت این ادعا است. بسیاری از سیاستگذاران از حضور در تالار شهرداری به علت خطرناک بودن آن امتناع کردند .

تهدیدهای فزاینده به دنبال معرفی ترامپ به عنوان یکی از تفرقه‌اندازترین نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا افزایش یافت. در جریان انتخابات 2016 تنش در هر دو سو تشدید شد. اما ترامپ حتی پس از ورود به کاخ سفید نیز در ادبیات خود از همان سبک خیابانی و پرانرژی پیش از پیروزی استفاده کرد .

براندن روتینگاس، استاد علوم سیاسی دانشگاه هوستون در این باره گفت: خود ترامپ شخصیتی فتنه جو دارد و تمایل دارد واکنشی تهاجمی به مسائل داشته باشد. این شاید برای کمپین و نکته مثبتی به شمار می‌رفت و در انتخابات مورد استقبال قرار می‌گرفت اما زمانی که به دنبال ایجاد اتحاد در کشور باشید اوضاع پیچیده تر خواهد شد .

وی در ادامه گفت: هرچه رئیس‌جمهور بیشتر باعث تحریک مخالفان شود، ایجاد اتحاد در کشور و بهبود این زخم‌ها مشکل تر خواهد شد.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها