کد خبر: 424080
تاریخ انتشار :

کمیسیون امنیت ملی مجلس مصر به پیگیری جدی سرنوشت امام موسی صدر است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید حسین نقوی حسینی به تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پرداخت و افزود: جلسه امروز کمیسیون با حضور خانواده امام موسی صدر برگزار شد.
به گزارش نامه نیوز، نقوی حسینی اظهار داشت: هدف از تشکیل جلسه کمیسیون با حضور خانواده محترم امام موسی صدر بررسی آخرین وضعیت و شرایط ربوده شدن و پیگیری سرنوشت وی به عنوان برجسته ترین چهره مقاومت در منطقه است.
وی خاطر نشان کرد: کمیسیون پیگیر سرنوشت او را یک وظیفه و مطالبه می داند و معتقد است وی همچنان در قید حیات است و باید سرنوشت وی به طور جدی پیگیری شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جلسه کریمی قدوسی به عنوان عضو کمیسیون مسوول پیگیری شرایط و وضعیت امام موسی صدر شد.
نقوی حسینی تصریح کرد: ابتدا خانم صدر فرزند امام موسی صدر با قدردانی از اقدام مجلس شورای اسلامی و کمیسیون گزارشی از بررسی های به عمل آمده از سرنوشت امام موسی صدر ارایه کرد.
وی گفت: در این جلسه گفته شد که در شرایط فعلی و با توجه به اتفاقات سیاسی که در لیبی رخ داده، فرصت فراهم شده است تا سرنوشت امام موسی صدر پیگیری شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: درخواست خانواده امام موسی صدر این بود که مجددا کمیته ای تشکیل شود و موضوع از طریق لیبی پیگیری شود چون دلیل و مستندی مبنی بر شهادت امام موسی صدر وجود ندارد.
نقوی حسینی اظهار داشت: کمیسیون با اعتقاد به در قید حیات بودن امام موسی صدر مصر به پیگیری جدی سرنوشت اوست.
وی خاطر نشان کرد: پس از قسمت اول جلسه، سردار دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه حضور یافتند. جلسه امروز با هدف قدردانی از زحمات سردار دهقان برگزار شد. علاء الدین بروجردی گفت که در دوران وزارت سردار دهقان تعامل بسیار خوبی بین وزارت دفاع و کمیسیون وجود داشت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بروجردی گفت که اقدامات سردار دهقان در وزارت دفاع اقدامات ارزشمند و ماندگاری بود.
نقوی حسینی تصریح کرد: در ادامه جلسه سردار دهقان نیز از همکاری کمیسیون در چهار سال گذشته قدردانی کرد و گفت شرایط امنیتی در حال پیچیده شدن است دشمنان ما فعال هستند و ما اگر به دنبال صلح، امنیت و توسعه هستیم باید داخل و محیط خود را امن کنیم.
وی گفت: سردار دهقان گفت ما در وزارت دفاع چند موضوع محوری را دنبال کردیم اول مجموعه مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی را دنبال کردیم. دوم حوزه هایی که موجب افزایش قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی می شد را دنبال کردیم در حوزه های مختلف موشکی و دفاعی.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سردار دهقان اضافه کرد که در این زمینه روی ماندگاری، دقت و نقطه زنی، برد بلند در انواع موشک ها(زمینی، دریایی و هوایی) کار کردیم.
نقوی حسینی اظهار داشت: سردار دهقان در ادامه گفت که برای تولید انواع پرنده ها با کارکردهای مختلف، سبک بال و سنگین اقدامات مهمی شده و در حوزه بالگردها هیچ گونه محدویتی نداریم.
وی خاطر نشان کرد: سردار دهقان گفت که ما در سطح فناوری و تولید به خودکفایی لازم رسیدیم اما نیازمند جهشی بزرگ در حوزه فناوری هستیم تا قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهیم.
نقوی حسینی افزود: در پایان جلسه با تقدیم لوح تقدیر کمیسیون از زحمات سردار دهقان قدردانی شد.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها