کد خبر: 424206
تاریخ انتشار :

سفیر امارات : رفع محاصره قطر شدنی نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش روزسه شنبه خبرگزاری الجزیره به نقل از مجله آمریکایی آتلانتیک،العتیبه افزود : چهار کشور محاصره کننده آمادگی خود را برای مذاکره با قطر به شرط اینکه دوحه پیش شرطی نداشته باشد به اطلاع آنتونی زینی فرستاده وزیر خارجه آمریکا برای حل بحران کشورهای عرب خلیج فارس رساندند.
به گزارش نامه نیوز، وی هدف از اقدامات کشورهای محاصره کننده را حفاظت از خود و امنیت آنها در برابر قطر دانست و ادعا کرد: قطر دومین کشور جهان در استقبال و حمایت از تروریست ها است که 59 تن از اتباع آن از سوی چهار کشور در فهرست تروریست ها قرار دارند.
وی در خصوص بازگشت سفیر قطر به ایران گفت: اگر قطر رفتار خود را تغییر دهد چهار کشور بار دیگر از آن استقبال می کنند اما اگر قطر رابطه با حماس ،گروه های اسلامی مسلح در لیبی و سوریه را اولویت خود قرار دهد این امر از سوی هیچ کشور دوست این کشورها پذیرفتنی نیست.
وی اخبار شبکه خبری الجزیره را آزادی بیان ندانست و گفت : درخواست بسته شدن الجزیره یکی از 13 درخواستی است که به امنیت و مداخله در امور دیگر کشورها وافراط گرایی ارتباط دارد وهمان درخواست هایی است که سال 2014 ارائه شده ،قطر آن را امضا کرد.
وی همچنین مدعی شد قطر دوچیز می خواهد یکی تمایل به تزریق دین و ایدئولوژی بیشتر به منطقه و در نتیجه استقبال دوحه از گروه هایی مانند اخوان المسلمین وحماس وطالبان ودیگری محاسبات سیاسی وباقی ماندن در جای پای هر اردوگاه یی است.
عربستان امارات بحرین ومصر 15 خرداد به اتهام حمایت قطر از تروریسم با این کشور قطع رابطه کردند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها