کد خبر: 425526
تاریخ انتشار :

پشت پرده ماجرای انتقال اورانیوم به ایران توسط الشباب

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در واکنش به خبرسازی‌های اخیر برخی رسانه‌های خارجی در خصوص انتقال مواد اورانیوم به ایران توسط گروه الشباب گفت: ایران بعد از دهه ۱۹۹۰ که موضوع دستیابی به انرژی هسته‌ای را مطرح کرد متوجه شایعات جدی‌تری از انتقال اورانیوم به ایران شد که هیچ کدام با واقعیت انطباقی نداشت.
به گزارش نامه نیوز وی ادامه داد: این شایعات از سوی کسانی مطرح می شود که بازیچه بازیگرانی با هدف تحت الشعاع قرار دادن فعالیت صلح آمیز ایران هستند اما فراموش کردند که ایران به دلیل داشتن پیشینه‌ای تاریخی و ریشه ای محکم به تعهداتش پایبند است.
فلاحت پیشه یادآور شد: معمولا همزمان با گزارش‌های آژانس چه در زمان اعلام پایبندی ایران به ام پی تی و چه درباره پایبندی به تعهدات برجام شایعات این چنینی ظهور و بروز می کند تا فضای بین‌المللی را تحت الشعاع قرار دهد. حال اینکه براساس آخرین گزارش آژانس هسته ای و اعلام رسمی آمانو، ایران به تعهداتش پایبند بوده است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: این مسائل به این دلیل مطرح می شود که تیم رئیس‌جمهور جدید آمریکا از مخالفان ایران تشکیل شده است که چون نتوانستند نفوذی در آژانس پیدا کنند با توسل به گروه‌های تروریستی به دنبال انتشار چنین شایعاتی هستند. حال اینکه فعالیت‌های ایران هیچگونه مغایرتی با برجام نداشته است.
وی در پایان تاکید کرد که پشت صحنه این شایعه سازی‌ها افراطیون و کسانی هستند که می‌خواهند عدم پایبندی ایران به تعهداتش را به جامعه بین‌المللی القا کنند. افرادی که قطعا بی ارتباط با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیستند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها