کد خبر: 428114
تاریخ انتشار :

سرپرست وزارت علوم:‌ شکل‌های سیاسی در دانشگاه‌‌ها را یک ظرفیت می‌دانیم نه یک خطر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات فناروی با تاکید بر فعالیت‌های قانونی تشکل‌های دانشجویی گفت: آن اصلی که مدنظر بنده است، همیشه این بوده که دانشگاه نباید سیاست زده باشد اما درعین حال اگر سیاست، سیاست درست و سالمی باشد، ما آن را امر شریفی می‌دانیم و دانشگاه هم باید بر همین اساس، سیاسی باشد اما دانشجو و دانشگاه نباید سیاست زده باشد.
به گزارش نامه نیوز،‌وی افزود: معنی این حرف این است که مشارکت سیاسی مطلوب ما است، بنابراین مشارکت سیاسی دانشجویان، اساتید و کارمندان امر شریف و مهمی است، چراکه بخش مهمی از سرنوشت کشور در عرصه تعاملات سیاسی تعیین می‌شود و ما نسبت به سیاست نگاه مثبتی داریم و نگاهمان منفی نیست.
سرپرست وزارت علوم ادامه داد: سیاست‌زدگی آنجایی است که سیاست فراتر از قانون قرار گیرد و مبنای ما بر هرگونه فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها قانون است و قانون در این زمینه فصل‌الخطاب خواهد بود.
ضیاهاشمی در پاسخ به این سوال که شما چه نگاهی به فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها خواهید داشت؟ اظهار داشت:‌ گروه‌های سیاسی در دانشگاه‌ها باید بر اساس قانون عمل کنند، ما این را هم به صلاح خودشان و هم به صلاح کشور می‌دانیم و بنده هم همین مسیر را پیش خواهم رفت.
وی اضافه کرد: ما بر اساس قانون از همه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم تا حداقل نشاط سیاسی ممکن را در سطح دانشگاه را داشته باشیم. فعالان سیاسی، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی در دانشگاه‌‌ها را یک ظرفیت می‌دانیم نه یک خطر! بنابراین فکر می‌کنیم اگر آنها در چارچوب قانون فعالیت سیاسی داشته باشند موجب پیشرف کشور خواهد شد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها