کد خبر: 428156
تاریخ انتشار :

نقد دولت روحانی در جلسه «دولت سایه» سعید جلیلی /اینطور نباشد که وعده‌ها فقط برای اخذ رای باشد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در راستای سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی برای تایید، تکمیل و تصحیح برنامه های دولت دوازدهم» (دولت سایه)، نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.
به گزارش نامه نیوزف سعید جلیلی در این نشست گفت: آقای روحانی قبل و بعد از انتخابات ۴ هدف اصلی برنامه های خود را مفاهیم جاذبی از جمله «رفاه»، «امنیت»، «آزادی» و «پیشرفت» عنوان کرد و در روز رای اعتماد به وزرا در مجلس نیز از لزوم مشارکت جامعه در «تصمیم سازی» و «تصمیم گیری» ها، دفاع از «حقوق شهروندی»، «مبارزه با فساد» و «شفاف سازی» سخن گفتند؛ اکنون باید دید این محورها تا چه حد در برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منعکس شده است؟
اهم صحبت‌های جلیلی از این قرار است:
* یکی از راه های ایجاد رفاه بیشتر برای مردم این است که «بوروکراسی» به حداقل برسد و زیرساخت این امر نیز باید با گسترش فناوری ارتباطات و "دولت الکترونیک" محقق شود.
* انتظار می رفت تا وزیر ارتباطات دقیق توضیح دهد در سال ۹۶‌ دولت الکترونیک چه مختصاتی دارد و قرار است در سال ۱۴۰۰ به کدام نقطه برسیم؟
* مسئولان باید نسبت به وعده هایی که خودشان داده اند پاسخگو باشند و اینطور نباشد که موقع انتخابات یا اخذ رای اعتماد وعده های کلی داده شود و بعد از آن نیز نسبت به اجرای وعده ها پیگیری انجام نشود.
* یکی از محورهای بسیار مهم در حوزه وزارت ارتباطات، به سرانجام رساندن «شبکه ملی اطلاعات» است که باید آخرین میزان پیشرفت در ۴ سال گذشته و سپس مراحل تکمیل آن به مردم گزارش داده شود.
* در عرصه ایجاد شغل نیز باید مشخص شود در حال حاضر از طریق فضای مجازی و عرصه ارتباطات چقدر توانسته ایم برای کشور ایجاد اشتغال کنیم.
*یکی از بسترهای بسیار مهم برای حفظ «امنیت» جامعه موضوع «امنیت روانی» است.
* وزیر ارتباطات در بخشی از برنامه خود نسبت به بازتعریف مرزهای اخلاق و معنویت در جامعه تاکید کرده است، پس اگر قایل هستیم که اخلاق و معنویت حدود و مرزهایی دارد، باید برای حفظ حریم آن نیز برنامه مشخص و روشن داشت.
* از طریق فناوری ارتباطات می توان به «شفاف سازی حکمرانی» و مبارزه با فساد کمک کرد ولی در این عرصه نیز سهم وزارت ارتباطات در فراهم کردن زیر ساخت های لازم باید تعریف شود.
*امروز «شورای عالی فضای مجازی» یک فرصت بزرگ برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و حضور سران قوا در این شورا و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این شورا، می تواند امکان اتخاذ تصمیم های کلان و مفید برای کشور را فراهم سازد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها