کد خبر: 428472
تاریخ انتشار :

دبیر شورای فرهنگ عمومی از ایجاد تحول در شورا خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید محمدرضا موالی‌زاده در همایش بررسی راهکارهای ارتقاء فرهنگ عمومی جنوب کرمان، افزود: از بیرون یک نگاه تقلیل‌گرایانه نسبت به جایگاه شورای فرهنگ عمومی وجود دارد که این موضوع ناشی از مواردی همچون ناکارآمدی بعضی از مصوبات، نبود ضمانت اجرایی برخی مصوبات، عدم حضور بعضی از اعضای اصلی و حقوقی شورا در برخی مواقع و نبود برنامه منسجم با قابلیت پیگیری و بازخورد است.
به گزارش نامه نیوز، وی گفت: با ایجاد تحول در شورای فرهنگ عمومی، برنامه‌های شورا از کمیت‌گرایی به کیفیت‌گرایی سوق پیدا خواهد کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر این‌که توانمندسازی شورای فرهنگ عمومی با تکیه بر توان و پتانسیل موجود کلیه سازمان‌ها و بخش‌هایی که در شورا عضو هستند، انجام می‌شود، افزود: این امر قطعا منجر به اثربخشی و کارآمدی، که از مولفه‌های اصلی بهره‌وری هستند، در اجراء و پیشبرد برنامه‌ها خواهد شد.
وی یادآور شد: برای تحقق اهداف شورای فرهنگ عمومی، باید پژوهش‌های کاربردی انجام شود و در برنامه‌ها از ظرفیت‌های تمام بخش‌ها خصوصا اصحاب رسانه، دانشگاهیان، نخبگان، فرهنگیان، حوزه‌های علمیه، هنرمندان و شاعران استفاده می‌شود.
موالی‌زاده گفت: حذف همایش‌های پرهزینه و کم‌تاثیر هم در دستور کار برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی است. شورای فرهنگ عمومی می‌تواند بستر مناسبی برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد و همه صاحب‌نظران با ارائه پیشنهادات سازنده خود، شورای فرهنگ عمومی را در رسیدن به اهداف متعالی یاری کنند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها