کد خبر: 429706
تاریخ انتشار :

رئیس مرکز فرماندهی راهبری نیروهای مسلح آمریکا: ایران به برجام عمل کرده است/نگران برنامه موشکی هستیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ژنرال جان هایتون رئیس مرکز فرماندهی راهبردی نیروهای مسلح آمریکا اعلام کرد، ایران قراداد برنامه جامع اقدام مشترک با پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان و آلمان را اجرا می کند، اما در عین حال موشک های جدید بالستیک را توسعه می دهد.
به گزارش نامه نیوز ژنرال هایتون گفت: ایران در چارچوب توافق "برجام" که ما امضاء کردیم عمل می کند. اما در عین حال به سرعت در حال آزمایش و گسترش و توسعه موشک های بالستیک است که این نه تنها باعث نگرانی قابل توجه ما بلکه برای سایر متحدان ما نیز نگران کننده است.
وی تاکید کرد: چرا آنها این اقدامات را انجام می دهند؟ آنها برای به چالش کشیدن آمریکا و متحدان ما در آینده اقدام به این کارها می کنند. از اینرو ما باید بدانیم که چگونه به این اقدامات واکنش نشان دهیم.
به نقل از خبرگزاری صداوسیما، هایتون افزود: در عین حال توافقی وجود دارد که کشور ما آنرا امضاء کرده است . من معتقدم که وقتی آمریکا قردادی را امضاء می کند، ما باید به آن پایبند باشیم و این بدان معنی است که طرف مقابل ما نیز باید به آن پایبند باشد. بنابراین وظیفه ما است که بر آن نظارت کنیم و ببینیم آنها در این مسیر حرکت می کنند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها