کد خبر: 429726
تاریخ انتشار :

رییس‌جمهور لبنان: تقسیم کشورها به گروه‌های قومی و قبیله‌ای درست نیست /برخی از تروریست‌ها در میان این پناهجویان پناه می‌گیرند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

میشل عون، رییس‌جمهور لبنان در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ‌16 سال پیش نیویورک هدف حملات تروریستی قرار گرفت و هزاران تن کشته شدند. این رویداد فاجعه‌بار، جنگی بین‌المللی علیه تروریسم را جرقه زد اما اکنون این پدیده در نقاط مختلف جهان اشاعه یافته است.
به گزارش نامه نیوز وی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها در خاورمیانه هنوز هم درگیر عواقب جنگ با تروریسم هستند. تروریسم در سال‌های گذشته وجهه خونین‌تری به خود گرفته و در تمامی قاره‌ها اشاعه یافته است.
میشل عون گفت: هیچ کس نمی‌داند تروریسم تا چه اندازه پیشرفت خواهد کرد و به کجا خواهد رسید.
وی با بیان این که کشورش یکی از اولین قربانیان تروریسم بوده، اظهار کرد: دولت لبنان در مقابل تمامی افرادی که بخواهند از خطوط قرمز امنیت ملی این کشور عبور کنند، می‌ایستد.
رییس‌جمهور لبنان گفت: به رغم توانایی‌های تروریست‌ها برای سازماندهی در شهرهای مختلف، لبنان قادر بوده که این عناصر را از میان بردارد.
وی خاطرنشان کرد: مردم لبنان ثابت کرده‌اند که انسان‌دوست و مسئول هستند و در این راستا از پناهجویان سوری استقبال کرده و چیزهای لازم از جمله غذا و آموزش و پرورش در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.
وی اضافه کرد: با این حال موج پناهجویان به سمت لبنان بسیار زیاد است.
میشل عون گفت: خطرناک‌تر این است که برخی از تروریست‌ها در میان این پناهجویان پناه می‌گیرند.
رییس‌جمهور لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: دولت سوریه اکنون حدود 85 درصد از قلمرو خود را بازپس گرفته است. افراد آواره در حال حاضر در شرایط بدی زندگی می‌کنند و برای لبنان دردناک است که نمی‌تواند شرایط آن‌ها را آنچنان که باید، بهبود بخشد.
وی افزود: جای تردیدی وجود ندارد که اگر سازمان ملل متحد به روند بازگشت پناهجویان به کشورشان کمک کند، بهتر از این خواهد بود که در راستای نگه داشتن آن‌ها در کمپ‌ها اقدام کند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها