کد خبر: 429884
تاریخ انتشار :

پکن: در قبال خلع سلاح در شبه‌جزیره‌ کره متعهدیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در سخنرانی خود در هفتادودومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: ما باری دیگر بر سر یک دوراهی قرار گرفته‌ایم و کشورها باید از میان اتحاد و تفرقه یکی را انتخاب کنند.
به گزارش نامه نیوژ، وی در ادامه تأکید کرد: تمامی کشورها باید در مسیر حصول اطمینان از تحقق صلح و توسعه به سازمان ملل متحد به عنوان نگهبان صلح جهانی توجه داشته باشند.
وانگ یی خاطرنشان کرد: اعضای دائم شورای امنیت باید به عنوان الگویی از احترام متقابل و همکاری مبتنی بر برد-برد نقش ایفا کنند و مذاکره را نسبت به تقابل ترجیح دهند.
رئیس دستگاه دیپلماسی چین تصریح کرد: مبارزه با تروریسم مستلزم رویکردی همه‌جانبه است؛ به طوری که تمامی کشورها بر اساس قانون عمل کنند و از کاربست معیارهای دوگانه بپرهیزند.
وی ادامه داد: سازمان ملل متحد باید پرچم‌دار تلاش‌ها برای ایجاد اتحاد علیه تروریسم به عنوان هدفی حیاتی باشد و به عنوان کانال اصلی مقابله با تنش‌ها و درگیری‌ها عمل کند.
این دیپلمات چینی در بخش دیگری از اظهارات خود به مسأله فلسطین پرداخت و گفت: ما باید این مسأله را به گونه‌ای عادلانه حل و فصل کنیم.
وی اضافه کرد: تمامی تلاش‌ها باید مبتنی بر راهکار تشکیل دو کشور باشد.
وانگ یی در این سخنرانی به مسأله برنامه‌های هسته‌ای کره شمالی پرداخت و گفت: هیچ کشوری نباید مسلح به سلاح‌های هسته‌ای جدید باشد و از این رو از پیونگ‌یانگ می‌خواهیم مسیر خطرناک خود را ادامه ندهد.
وی ادامه داد: هنوز جای امید برای تحقق صلح وجود دارد و ما نباید تلاش خود را متوقف کنیم. چین تلاش خستگی‌ناپذیری برای تحقق صلح در شبه‌جزیره به عمل می‌آورد و در قبال خلع سلاح این منطقه کاملا متعهد است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها