کد خبر: 430543
تاریخ انتشار :

لیبرمن خواستار افزایش بودجه جنگی رژیم صهیونیستی شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، لیبرمن در حالی این پیشنهاد را مطرح کرده که درخواست وی ناقض توافقی است که وزیر جنگ قبلی امضا کرده و به آن متعهد بوده است. در واقع لیبرمن در نظر دارد در توافق میان وزیر جنگ پیشین و وزیر دارایی این رژیم به منظور کاهش دوره سربازی اجباری مردان، بازبینی کند.
به گزارش نامه نیوز، بر اساس این قرارداد، مدت خدمت اجباری برای مردانی که از ژانویه 2020 ثبت نام کنند 30 ماه خواهد بود و این درخواست لیبرمن می تواند بطور کلی این توافق را برهم بزند.
لیبرمن برای اینکه بتواند خواسته هایش را عملی کند، باید در توافقی که موشه یعلون وزیر دفاع سابق با وزیر دارایی در سال 2015 امضا کرده است، تغییر ایجاد کند. در این توافق که برخی آن را تاریخی می دانند، بودجه ثابت جنگی برای سال های 2016 تا 2020 در نظر گرفته شده است.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی افزود: این درخواست لیبرمن از آنجا نشات می گیرد که وی اساسا نگران پیروزی بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) در جنگ داخلی سوریه، مستحکم شدن جایگاه ایران و افزایش حضور نیروهای ایرانی و شیعه نزدیک مرز سوریه با فلسطین اشغالی است.
یکی دیگر از نگرانی های لیبرمن، رقابت تسلیحاتی در منطقه بحرانی خاورمیانه است که روز به روز به تنش های موجود در آن افزوده می شود. قراردادهای میلیاردی خرید سلاح میان کشورهای عربی و غربی به بهانه نگرانی از افزایش قدرت سیاسی و نظامی ایران در منطقه، دیگر موضوعی است که لیبرمن را ملزم به طرح این پیشنهاد کرده است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها