کد خبر: 430970
تاریخ انتشار :

ضرب الاجل مجلس برای تعیین تکلیفِ پرسنلِ جایگاه‌های سوخت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در پی تجمعات پی در پیِ پرسنل بیکار شده جایگاه‌های سوخت، کمیسیون انرژی مجلس دو هفته به وزارت نفت فرصت داد که این پرسنل را تعیین تکلیف کند. حسن بهرام‌نیا (رئیس کمیسیون نفت و انرژی مجلس) گفت: برخی از پرسنل جایگاه‌های سوخت پس از واگذاری بخشی از این جایگاه‌ها به بخش خصوصی از کار بیکار شده‌اند و بیش از یک سال است که در رفت‌وآمد جهت پیگیری وضعیت کاری خود هستند.
به گزارش نامه نیوز، رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون انرژی دو هفته به وزارت نفت مهلت داد تا وضعیت نیروهای قراردادی مشغول در جایگاه‌های سوخت را تعیین تکلیف کند، در غیر این‌صورت کمیسیون، راه‌حل‌هایی را به بحث گذاشته و وزارت نفت را مکلف به اجرا می‌کند؛ ازجمله اینکه به عنوان مثال دولت مکلف می‌شود تا پنج سال به‌جای جایگاه‌داران، حق بیمه پرسنل را پرداخت کند.
فاطمه کاهی (رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران) در ارتباط با اعتراضات کارگران جایگاه‌های سوخت کشور که پس از خصوصی‌سازی بیکار شده‌اند به خبرنگار ایلنا گفت: واگذاری جایگاه‌های سوخت براساس اصل 44 قانون اساسی انجام شد و متولی آن، سازمان خصوصی‌سازی کشور بود.
وی در تشریح وضعیت کارگران جایگاه‌های سوخت گفت: تعدادی از کارگرانِ جایگاه‌ها، قرارداد معین بودند و تعدادی نیز پیمانکاری؛ کارگران پیمانکاری اگر پیمانکار یا مالک جایگاه تغییر کند، ممکن است بیکار شوند اما قراردادی‌ها پس از خصوصی‌ساری، تحت پوشش و اختیار خریدار و مالک جدید قرار دارند.
کاهی با بیان اینکه در متن قرارداد واگذاری بین سازمان خصوصی‌سازی و خریدار جایگاه تصریح شده که خریدار تا پایانِ زمان قرارداد کارگران، که حداکثر یک سال می‌شود، بایستی از کارگران استفاده کند، اظهار داشت: یک عده از کارگران به علت دستمزد پایینی که خریدار پیشنهاد می‌کرد، حاضر به ادامه همکاری نشدند و در مورد یک عده دیگر هم خریدار و کارفرمای جدید، حاضر به استفاده از کارگران نشد و متاسفانه آنها را اخراج کرد.
در روزهای گذشته اعتراضات پرسنل جایگاه‌های سوخت ادامه داشته‌ است. روز گذشته (سوم مهر ماه) نیز تعدادی از آنها در خوزستان، مقابل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تجمع کردند.
پرسنل معترض، کارگرانی هستند که پس از واگذاری جایگاه‌های سوخت به بخش خصوصی بیکار شده‌اند. یکی از معترضان گفت: با وجود ده، پانزده سال سابقه کار در جایگاه‌های سوخت پس از واگذاری به بخش خصوصی؛ بیکار شدیم.
این پرسنل، در ماههای گذشته بارها در استانهای مختلف تجمعات اعتراضی برگزار کردند.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها