کد خبر: 431020
تاریخ انتشار :

هشدار سازمان ملل درباره روند صعودی شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد: نیکولای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه اعلام کرد که اسرائیل به ساخت شهرک‌ها در روند صعودی ادامه می‌دهد که خواسته‌های شورای امنیت را در زمینه توقف شهرک‌سازی‌ها کرانه باختری و قدس به چالش می‌کشد.
به گزارش نامه نیوز، ملادینوف در گزارشی به شورای امنیت افزود، دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با سخنرانی‌های تحریک‌آمیز به حمایت از کمپین شهرک سازی‌های جدید می‌پردازند.
فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه تصریح کرد که شهرک سازی از ماه ژوئیه تا سپتامبر اساسا در قدس شرقی متمرکز بوده و با در نظر گرفتن طرح‌های احداث حدود ۲۳۰۰ واحد مسکونی جدید میزان آن در مقایسه با سال گذشته میلادی ۳۰ درصد افزایش داشت.
ملادینوف در ادامه افزود: مسؤولان اسرائیلی از سخنرانی‌های تحریک‌آمیز در حمایت از توسعه شهرک سازی استفاده می‌کنند.
وی همچنین تصریح کرد که تخریب منازل و مدارس فلسطینی ادامه دارد اما با درصدی بسیار پایین. به طور کل ۳۴۴ ساختمان یک که سوم آن در قدس شرقی بوده، تخریب و منجر به مهاجرت بیش از ۵۰۰ تن شده است.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش در اقدامات خود برای تحقق آشتی ملی و تبدیل آن به واقعیتی ملموس جدی است و آنرا مقدمه ای برای بررسی مسائل سیاسی بزرگ‌تر می‌داند.
از سوی دیگر، اسماعیل هنیه در دیدار با "نیکولای ملادینوف" فرستاده سازمان ملل متحد به خاورمیانه و تعدادی از معاونان وی تصریح کرد: ما در اقدامات‌مان در زمینه تحقق آشتی ملی جدی هستیم و این راه را ادامه خواهیم داد تا به واقعیت ملموس برای تمامی طرف‌ها تبدیل شود.
این دیدار با حضور "یحیی سنوار" رئیس جنبش حماس در غزه، خلیل حیه معاون هنیه، نزار عوض الله عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و صلاح بردویل رئیس اداره مناسبات داخلی برگزار شد و هنیه تاکید کرد که آشتی ملی از منافع عالی ملی و مقدمه‌ای برای بررسی مسائل سیاسی بزرگتر و یکی از راه‌های تحقق اهداف عالی ملت فلسطین است.
رئیس دفتر سیاسی حماس در آغاز این دیدار به تشریح روند گفت‌وگوهای برگزار شده با مقامات مصری در قاهره پرداخت که بیشتر مبتنی بر چهار مساله اساسی؛ تحولات سیاسی مساله فلسطین، روابط دوجانبه با مصر، پرونده آشتی ملی و اوضاع انسانی در نوار غزه بود.
هنیه همچنین از موضع ملادینوف در قبال آشتی ملی؛ اعم از بیانیه منتشر شده پس از اعلام انحلال کمیته اداری یا اظهارات وی در کنفرانس مطبوعاتی تمجید کرد.
از سوی دیگر، نیکولای ملادینوف فرستاده سازمان ملل به منطقه خاورمیانه نیز از اقدام حماس در انحلال کمیته اداری در غزه تمجید و بر اهتمام خود بر موفقیت این طرح به عنوان یک اقدام و ضرورت ملی تاکید کرد و وعده داد که تمامی تلاش‌های خود را برای پیشبرد مساله آشتی ملی به کار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد که طرف‌های مختلف بین‌المللی که وی در نیویورک با آنها دیدار کرده بود، از موضع جنبش حماس و بیانیه این جنبش در زمینه آشتی ملی حمایت کرده بودند.
ملادینوف رهبران جنبش حماس را در جریان نتایج دیدارهای خود در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در زمینه تحولات اخیر و مساله فلسطین قرار داد.
فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه همچنین گفت: تلاش اخیر قاهره برای آشتی بین فتح و حماس آخرین فرصت برای پایان دادن به اختلافات داخلی است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها