کد خبر: 431932
تاریخ انتشار :

معاون تبلیغات اسلامی لرستان تأکید کرد

جلوگیری از خرافه‌گویی در عزاداری‌های محرم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت‌الاسلام «احمدرضا غلامی» با اشاره به برنامه‌های اولویت‌دار سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: آموزش‌های تخصصی و عمومی قرآن در طول سال برگزار می‌شود.
به گزارش نلمه نیوز، وی تربیت مربیان «سبک زندگی قرآنی» را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برشمرد و افزود: باید فرهنگ، اعتقادات و ایمان مردم در مقابل خرافه‌پرستی، هجمه‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نهادینه شود.
معاون تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ایام ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین نهضت و قیام امام حسین(ع) است و این فلسفه باید برای جوانان بیان شود تا هر چه بهتر از پیام‌های عاشورا استفاده شود.
غلامی خاطرنشان کرد: مداحان در رساندن پیام مهم عاشورا، تقویت روحیه دینی، بیان رشادت‌ها و شجاعت امام حسین(ع) و یارانش نقش مهمی دارند و نباید در اشعار و مداحی‌ها خرافه‌گویی شود.
وی با اشاره به این‌که باید از خرافه‌گویی و بی سند حرف زدن‌ها در این ایام جلوگیری شود، اظهار کرد: متأسفانه ‌برخی از سندهای نامعتبر استفاده کرده و اقدام به مداحی می‌کنند و این در حالی‌است که دشمنان در تلاش هستند تا از تاثیرگذاری جلسات عزاداری بکاهند و این مجالس را آغشته به انحرافات کنند.
معاون تبلیغات اسلامی لرستان تصریح کرد: مداحان می‌توانند در اشعار خود حادثه کربلا، پیام و فلسفه آن‌را به‌درستی بیان کنند و آگاهی بخشیدن به جامعه و ارتقای سطح بصیرتی باید از اهداف آنان باشد.
غلامی با اشاره به این‌که احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) در واقعه عاشورا است، یادآور شد: ایام محرم فرصتی است تا اهداف عاشورا بیان شود و باید در مراسم‌های مختلف عزاداری در این ایام از ورود خرافه‌گویی جلوگیری کرد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها