کد خبر: 433202
تاریخ انتشار :

رئیس مجلس اعلا خطاب به رهبران کرد: حل بحران همه پرسی در دستان شماست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همام حمودی در دیدار با هیات کردی به ریاست آرام شیخ محمد که معاون ریاست پارلمان عراق نیز می باشد، تاکید کرد که اکنون راه حل در دستان شما و نیروهای کردی است که باید به قانون اساسی پایبند باشند ، چرا که در تهیه و تدوین قانون اساسی نقش داشته اند.
به گزارش نامه نیوز رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ، این نکته را هم به هیات کرد یادآور شد که دولت و نیروهای ملی عراق بیش از مقام های اقلیم مراقب و محافظ منابع کردها هستند.
وی با اشاره به اینکه بغداد به شدت هرگونه اقدام خارج از قانون اساسی را رد می کند، گفت ، از هرگونه ابتکار نیروهایی که متمسک به قانون اساسی و متضمن وحدت عراق باشد و عزت و کرامت مردم کرد را مد نظر داشته باشد، استقبال می کنیم.
در این دیدار آرام شیخ محمد ابراز امیدواری کرد که بحران جاری تشدید نشود و زندگی مردم را بخاطر خطایی که مقام های اقلیم با تصمیم های یکجانبه و فردی مرتکب شدند در شرایط سخت قرار ندهد.
همه پرسی اقلیم کردستان عراق به ابتکار رهبری حزب دمکرات کردستان عراق در سوم مهرماه در میان موج مخالفت های داخلی و منطقه ای و حتی بین المللی در اقلیم و مناطق مورد منازعه میان بغداد و اربیل برگزار شد.
دولت عراق در واکنش به این همه پرسی، مقام های اقلیم را براساس مصوبه پارلمان عراق به انتقال مدیریت گذرگاه های مرزی و فرودگاه ها به نمایندگان دولت مرکزی موظف کرد که به دنبال بی اعتنایی مقام های اقلیم ، بغداد پروازهای بین المللی را به فرودگاه های اقلیم ممنوع اعلام کرد.
بغداد همچنین از کشورهای همسایه ایران و عراق نیز درخواست کرده است که مرزهای خود با عراق را در منطقه کردستان عراق ببندند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها