کد خبر: 435262
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با «نامه نیوز» عنوان شد؛

چرا پروژه «دوقطبی‌سازی» احمدی‌نژادی‌ها دوباره کلید خورده است؟ /علی صوفی:پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات یک توهم است /نقش اصلی را اصلاح‌طلبان بازی می‌کنند /دلیلی ندارد بگوییم ردصلاحیت احمدی نژاد مقطعی بوده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: محمود احمدی‌نژاد این روزها خودش را به مصافی پیش از موعد دعوت کرده است . او همه ذهنش را به چهار سال آینده دوخته است ؛ سودای رسیدن به پاستور را دارد . او اما تنها نیست. این‌بار هم اطرافیانش، دست به ستایش‌هایی عجیب و غلوهایی بزرگ زده‌اند؛ تا آنجا که علی اکبر جوانفکر در گفتگو با «روزنامه آرمان» گفته است: «به‌نظر من تنها کسی که قاطبه مردم و بر اساس تجربه او را شایسته چنین جایگاهی می‌دانند، دکتر احمدی‌نژاد است!» . ماجرا اما به همین گفته‌ها و اظهار نظرها ختم نمی‌شود؛ در اصل تمام تلاش تیم رئیس‌جمهور سابق، ساخت یک دو قطبی بین احمدی‌نژاد و علی لاریجانی است که این روزها، زمزمه‌هایی از قصد وی برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری شنیده می‌شود. جوانفکر در همان گفتگو با اشاره به پرونده‌های مفتوح رئیس سابقش نزد قوه قضائیه، آن را سیاسی کاری دانسته و بر این باور است که: «کاملاً واضح است که ایشان را سد راه خود تلقی می‌کند. چنین به نظر می‌رسد که آقای علی لاریجانی قصد دارد پیش از فرارسیدن زمان انتخابات در سال 1400، با استفاده از اهرم‌ها مسیر ریاست جمهوری‌اش را هموار کند.»
اما علی صوفی، از فعالین اصلاح‌طلب در خصوص حواشی مطرح شده، نظری غیر از جوانفکر دارد و عمده صحبت های او را «توهم» می‌داند:
پیروزی احمدی‌‍نژاد در انتخابات یک توهم است / نقش اصلی را اصلاح‌طلبان بازی می‌کنند
«علی صوفی» دبیر کل حزب پیش‌روی اصلاحات گفت: آن‌چه که واقعیت دارد، تضاد بین آقای احمدی‌نژاد و آقایان لاریجانی‌ها است که در گذشته و در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی به شکل بارزی نمایان شد . این ماجرا آن‌چنان بازتاب داشت که حتی بُعد بین‌المللی نیز پیدا کرد. این امر بعداً هم استمرار پیدا کرده و هم‌چنان باقی است.
وزیر تعاون دولت دوم اصلاحات در ادامه افزود: آقای احمدی‌نژاد برخلاف ادعای پاک‌دستی که داشته، اتهامات مالی از طرف دیوان محاسبات و از طرف دادستانی مطرح شده است به‌نحوی که پرونده ایشان، قابل انکار نیست. متأسفانه فساد گسترده و سازمان یافته‌ای که در دوره آقای احمدی‌نژاد شکل گرفت و حیف و میل‌های نجومی که انجام شد ،موارد غیرقابل انکاری است که حتی رئیس وقت بانک مرکزی هم برخی از این موارد را اعلام کرده بود.
این فعال اصلاح‌طلب، دوقطبی‌سازی انتخابات را ناشدنی خواند و گفت: دوگانه‌سازی انکار حضور اصلاح‌طلبانی است که از سال 1392 تا کنون پیروز صحنه انتخابات بوده‌اند؛ بنابراین آن‌چه که آقای جوانفکر مطرح کرده‌اند و آقای احمدی‌نژاد و آقای لاریجانی را رقبای اصلی دانسته اند و بیان این موضوع که حضور آقای احمدی‌نژاد حتماً به پیروزی منجر می شود؛ اصلاً واقعیت ندارد و یک توهم است. آن‌چه که واقعیت دارد، نقش اصلی را اصلاح‌طلبان بازی می‌کنند.
صوفی در خصوص وضعیت تأیید یا رد صلاحیت احمدی‌نژاد برای انتخابات سال 1400، گفت: ایشان در سال 1396، به توصیه رهبری عمل نکردند و یک سابقه رد صلاحیت در پرونده خودشان دارند و دلیلی هم وجود ندارد که بگوییم این رد صلاحیت، امری مقطعی بوده و به مرور زمان برطرف خواهد شد. این مشکل قطعاً به آینده تسری پیدا خواهد کرد و دلیلی هم ندارد مشکلی که هست را برای سال 1400 نادیده بگیریم. علاوه بر این سابقه، پرونده‌هایی که از ایشان در قوه قضائیه مطرح است، اگر منجر به صدور حکم شود، کاندیداتوری ایشان به خودی خود منتفی خواهد شد. این مسائل بیش‌تر ناشی از توهماتی است که این دوستان دارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها