کد خبر: 438910
تاریخ انتشار :

ملکی در مخالفت با اردکانیان: اصلاح الگوی مصرف با شعار ممکن نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ولی ملکی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو گفت: آقای اردکانیان از نظر علمی، تخصصی و تجربی در مورد آب از توانمندی بالایی برخوردار است اما مخالفت به معنای این نیست که همه چیز را سیاه ببینیم بلکه باید عالمانه نقد کنیم.
به گزارش نامه نیوز، وی افزود: در برنامه‌هایی که وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس ارائه کرده است، ۴۲ درصد با اسناد بالادستی منطبق بوده، ۳۷ درصد همسو و در ۲۱ درصد هم اشاره ای به احکام بالا دستی نشده است.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با اشاره به برنامه ریزی برای تخصیص آب به کشاورزان گفت: در الگوی کشت بیشترین وام به کشاورزان داده می شود و ۱۵ درصد کشاورزان هم مشارکت می کنند اما تخصیص آب به کشاورزان در اسناد دیده نشده و باید حتما مورد توجه باشد.
وی ضمن انتقاد از اینکه مسئله آب شیرین کن در برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو لحاظ نشده است، گفت: باید برنامه جامعی برای مدیریت منابع آب، خاک و پسماندها داشته باشیم که اینها موضوعاتی اجتماعی، اقتصادی، محیط‌ زیستی و سیاسی است و بدون اجماع و تعامل سازنده نمی توانیم به توسعه پایدار دست یابیم. از وزیر پیشنهادی سوال می کنم با چه رویکردی می خواهید از نظر اقتصادی مدیریت کنید و یا با چه مکانیزمی همبستگی اجتماعی را انجام دهید. با شعار و نوشتن که نمی شود.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه باید برنامه عملیاتی برای اصلاح الگوی مصرف وجود داشته باشد، گفت: از وزیر انتظار داریم در صورتی که از مجلس رای اعتماد گرفت برنامه‌های عملیاتی را اجرایی کند و رساندن سطح مصرف آب براساس مکانیزم و با حداکثر استفاده از منابع باید در دستور کار باشد در حالیکه در وزارت نیرو اراده‌ای برای این بخش وجود ندارد.
وی در پایان گفت: آب شرب باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و اگر آب شرب نداشته باشیم مردم در روستاها نمی مانند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها