کد خبر: 438968
تاریخ انتشار :

مخالف وزیرپیشنهادی نیرو؛ برنامه‌های «اردکانیان» شعاری است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همایون یوسفی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو گفت: در حال حاضر شاهد نوعی توجه افراط گونه و بدون بررسی‌های کارشناسی به حوزه آب هستیم، آن هم در شرایطی که طرح‌های توسعه‌ای اجرا می‌شود که به جای آنکه ما از این طرح‌ها استفاده کنیم، طرح‌های توسعه‌ای بر ما سوار شده اند.
به گزارش نامه نیوز، همایون یوسفی، امنیتی کردن موضوع آب را یک خطر دانست و گفت: باید بین ابعاد امنیتی آب و امنیتی کردن آب تفاوت قائل شد.
یوسفی ادامه داد: در حال حاضر موضوع آب تبدیل به چالش جهانی شده است، لذا باید دیپلماسی آب جزء برنامه‌های سیاست خارجی کشور باشد و در کنار آن جامعه و مردم درگیر این موضوع شده تا آب به یک موضوع ملی تبدیل شود.
نماینده اهواز رشد جمعیت، کشاورزی غیر موثر و ‌مدیریت نامناسب همچون انتقال آب را از علت‌های کمبود آب در کشور دانست و گفت: اکنون استان خوزستان درگیر مسائل زیست محیطی است که ریشه آن در کمبود آب است که حیات خوزستان را درگیر کرده است. ما درخواست تجدید نظر در سیاست‌های آبی داریم تا بیش از این حیات خوزستان به خطر نیفتد.
وی افزود: مساله آب به حدی بحرانی شده که نیاز به تغییر نگرش جدی در این حوزه وجود دارد. باید عرصه آب از سیاست جدا شده و توجه بیشتری به مسائل زیست محیطی شود.
یوسفی ادامه داد: در حال حاضر شاهد کمبود آب در خوزستان و به دنبال آن فعال شدن کانون‌های ریزگرد در این استان هستیم که با وضعیت این چنینی کارون و خشک شدن دریاچه ارومیه و بی اثر بودن طرح‌های انتقال آب در کنار شرایط تغییر اقلیمی باید فکری به حال این وضعیت شود. تغییرات اقلیمی از جنوب غرب ایران یعنی خوزستان وارد کشور شده که اگر به آن توجه نشود به کل فلات ایران تسری پیدا می‌کند.
نماینده اهواز در توضیح دلیل مخالفتش گفت: مخالفتم نه با یک شخص بلکه با یک تفکر آن هم برای تامین دغدغه‌های محیط زیستی مردم است. باید مدیریت ناصحیح آب رفع شود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان گفت: برنامه‌های آقای اردکانیان بیشتر شعاری بوده و برنامه‌های اجرایی نداشته. یک سری سمینارها و همایش‌ها نیز ایشان برگزار کرده که درباره آب بین حوزه‌ای بوده و ایشان راهکار مدیریتی منابع و مصارف را ندارند و به نظر ما گزینه مناسبی محسوب نمی شوند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها