کد خبر: 438969
تاریخ انتشار :

مخالف وزیر پیشنهادی نیرو؛ آقای اردکانیان چه مدیریتی برای برنامه آب دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سهراب گیلانی در جلسه نوبت عصر امروز (یکشنبه) به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو گفت: به نظر بنده وزارت نیرو از وزارت نفت مهم‌تر است. متاسفانه مهم‌ترین ضعف در کشور در حوزه وزارت نیرو مربوط به آب است که وضعیتی به هم ریخته دارد.
به گزارش نامه نیوز، گیلانی افزود: ما در برنامه‌های وزیر چیز مشخصی به نام مدیریت آب ندیدیم که بخواهد این بهم ریختگی را اصلاح کند آن هم در شرایطی که در گذشته نحوه مدیریت در وزارت نیرو اثرات نامطلوبی را به جای گذاشت که مهمترین آن احداث سد عظیم گتوند آن هم به عنوان یکی از افتخارات بود.
گیلانی توضیح داد: احداث سد گتوند باعث ایجاد شرایط بحرانی شده است. بیش از ۷ میلیون تن نمک پشت سد گتوند با آب حل شده که خطرات بسیار بزرگی را همچون بمب ساعتی برای محیط زیست به دنبال خواهد داشت. سوال ما این است که آقای اردکانیان می‌خواهد در این باره چه کاری انجام دهد و چطور وضعیت این نمک‌های حل شده در آب را تغییر دهد.
وی با طرح این پرسش که چطور قرار است دغدغه کارون نشینان حل شود؟ گفت: در گذشته شاهد نابرابری و بعضا رفتارهای ظالمانه با کشاورزان بودیم. آنها از بی مهری و بی توجهی در تامین آب کشاورزی رنج بردند. وزیر چه برنامه‌ای در این مورد دارد؟
گیلانی در پایان گفت: باید به صورت کار کارشناسی به حوزه آب نگاه شود نه اینکه از مدیرانی استفاده شود که ۱۰ یا ۱۴ سال در برنامه آبی مدیریت کرده و خود را مالک آن بدانند، مدیر باید توانمند و آینده‌نگر باشد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها