کد خبر: 438972
تاریخ انتشار :

وزیر پیشنهادی نیرو: جامع نگری در مدیریت آب ضروری است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«رضا اردکانیان» روز یکشنبه در جلسه بررسی رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به دو وزیر پیشنهادی نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت نیرو اظهار داشت: می خواستم در جلسه امروز از اهمیت آب و برق به عنوان عرصه هایی که مستقیم با امنیت و آسایش مردم مرتبط هستند، سخن بگویم و از ضرورت اقدام های زیست محیطی و پرداختن به مدیریت مصرف و تقاضا صحبت کنم. وی افزود: امروز قصد داشتم از چاره جویی ها برای اصلاح الگوی مصرف، از افزایش بهره وری و ضرورت رعایت ملاحظات زیست محیطی، جامع نگری در مدیریت آب و مدیریت مقیاس آب در حوضه آبریز سخن بگویم.
به گزارش نامه نیوز، اردکانیان به جلسات مستمر خود با نمایندگان در هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: به عنوان یک کارشناس بین المللی که در یک دهه گذشته برنامه آب و محیط زیست 46 کشور دنیا در مناطق در حال توسعه و حتی توسعه یافته را بررسی کرده و با مدیران، سیاستمداران و مجریان آنها نشست و برخاست داشته و در جلسات پارلمانی آنها شرکت کرد است، باید بگویم که مجلس شورای اسلامی ما به عنوان یک ظرفیت قابل ملاحظه در شناخت مسایل، تدوین راهکارها و ارایه طریق و مشارکت پذیری یک ارزش قابل تحسین است.
پس از آنکه مجلس شورای اسلامی در جلسه بیست و نهم مردادماه به «حبیب الله بیطرف» به عنوان گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی وزارت نیرو رای اعتماد نداد، رییس جمهوری دوماه بعد، یعنی در بیست و نهم مهرماه، «رضا اردکانیان» را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
وی که در دوره های ریاست جمهوری آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، مسئولیت هایی همچون قائم مقامی وزیر نیرو، معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، معاونت امور آب وزارت نیرو و نیز مدیریت شرکت مدیریت منابع آب ایران را بر عهده داشت، در سالهای اخیر حوزه فعالیت خود را به سطوح بین المللی گسترش داده است.
مدیر مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو، مدیر برنامه دهه بین االمللی آب، سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل متحد در اروپا، مدیر انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد و همچنین عضویت در هیات علمی دانشکده علوم زیست محیطی دانشگاه فنی «درسدن» آلمان از جمله مسوولیت های بین المللی اردکانیان در یک دهه اخیر است.
اردکانیان که دانش آموخته رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف (1362) است و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی منابع آب (1372) و دکتری خود را در زمینه مدیریت منابع آب (1376) از دانشگاه مک مستر کانادا گرفته است‎، اکنون بعد از کسب تخصص و تجربه های ملی و بین المللی، آمده است تا سکان وزارت نیرو را بر عهده بگیرد.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها