کد خبر: 441445
تاریخ انتشار :

دردسر های شهردار سابق ادامه دارد ؛ پرونده قالیباف در مجلس باز می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«شهرداری تهران 30 هزار میلیارد تومان بدهی دارد» این جمله که از سوی شهردار جدید تهران گفته شد در کنار اسناد دیگری که نشان می‌داد شهرداری در مدت زمام‌داری قالیباف چه راه حل‌هایی برای تامین مالی پروژه‌ها انتخاب کرده است کافی بود تا رسانه‌های زیادی تیتر بزنند : «قالیباف تهران را فروخت».
به گزارش نامه نیوز این روزها هم دائما اعضای شورای شهر و برخی مسئولان شهرداری از ورشکستگی شهرداری حرف می‌زنند و ادامه روند قبلی را غیر قانونی می‌دانند. این حرف‌ها یک سوال بزرگ در ذهن خیلی‌ها به وجود می‌آورد، اینکه با تمام شکایت‌هایی که از شهرفروشی و اقدامات غیر قانونی مجموعه تحت نظر قالیباف می‌‌شود قرار نیست کسی به سراغ او و مسئولان دیگر اداره شهر برود تا روشن شود آنها در مدت 12 سال در تهران چه کرده‌اند؟
غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران در مجلس در جواب این سوال خبر می‌دهد که زمزمه ورود مجلس به عملکرد تیم قالیباف در مدت شهرداری‌اش شنیده می‌شود.
او می‌گوید: «آنچه که من در مجلس و از همکارانم شنیده‌ام نشان می‌دهد که مجلس می‌خواهد دوباره طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را ارائه کند اما هنوز مراحل عملیاتی آن شروع نشده است.»
حیدری ادامه می‌دهد: «هنوز نمی‌توان گفت که اتفاق خاصی افتاده اما همین که ما می‌شنویم دوباره عده‌ای می‌خواهند چنین کاری را مطرح کنند نشان می‌دهد که برخی نماینده‌های مجلس هنوز پرونده آنچه در شهرداری گذشته اتفاق افتاده را نبسته‌اند و فکر می‌کنند باید فهمید پایتخت چطور اداره شده و ریشه مشکلات کنونی چه بوده است.»
او می‌گوید: «دفعه قبل که طرح تحقیق و تفحص از مجلس به صحن آمد من هم یکی از متقاضیان آن بودم و هنوز هم فکر می‌کنم با توجه به اسناد و مدارکی که ما و اعضای شورای شهر تهران دارند نباید نسبت به اقدامات قالیباف در شهرداری بی‌تفاوت بود.»
حیدری در جواب این سوال که چقدر امیدوار است که این طرح به نتیجه برسد می‌گوید: «چیزی تغییر نکرده است. تقریبا همان کسانی که قبلا تلاش می‌کردند درباره عملکرد قالیباف و اتفاقاتی که در شهرداری افتاده تحقیق و تفحص بشود این بار هم این پیشنهاد را کلید زده‌اند. طبق قانون این موضوع به کمیسیون عمران می‌رود و در آنجا بررسی می‌شود. معلوم نیست این کمیسیون چه نظری داشته باشد و بعد اگر موافق بود سایر نماینده‌ها در صحن چه واکنشی به آن نشان بدهند.»
حیدری درباره اینکه گفته می‌شود از محمد علی نجفی خواسته شده درباره اتفاقات دوران قالیباف افشاگری نکند می‌گوید: «من چنین چیزی نشنیده‌ام اما به هر حال اگر کار غیرقانونی انجام شده باید پیگیری شود و نباید نسبت به این مسائل بی‌توجهی کرد.»
منبع : نامه نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها