کد خبر: 441835
تاریخ انتشار :

وزیر انگلیسی استعفا کرد/ پای اسرائیل در میان است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از شبکه آرتی، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس بعد از دیدار با پریتی پتل، وزیر توسعه بین‌الملل این کشور با استعفای او موافقت کرد.
اعلام استعفای پتل در پی دیدارش با ترزا می در لندن منتشر شد به طوریکه دفتر نخست وزیر متن نامه پتل را منتشر کرد که در آن اعتراف کرده بود، عملکردش در سطح معیارهای پست و مقامش نبوده است.
دفتر می اظهار داشت: نخست وزیر نیز به این نامه پاسخ داده و تصمیم استعفای پتل را گامی درست خوانده است.
وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس در حالی که برای تعطیلات در اسرائیل بود، بدون اطلاع مقام‌های وزارت خارجه و دولت انگلیس با مقام‌های اسرائیلی، از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار کرد.
روز دوشنبه و پس از افشای این مساله، پریتی پتل برای ۱۲ دیدار مختلف با مقام‌های اسرائیلی در ماه اوت سال جاری میلادی عذرخواهی کرد اما پس از آن فاش شد که وی در ماه سپتامبر هم دیدارهای اعلام‌نشده دیگری داشته است.
پتل در ماه سپتامبر دو دیدار بدون مجوز با مقام‌های اسرائیلی داشت که یکی از آنها با یک وزیر امنیتی اسرائیل بود. در این دیدارها مقام‌های دولت انگلیس حضور نداشتند اما لرد پولاک، رئیس افتخاری "دوستان محافظه‌کار اسرائیل"، یک سازمان پرنفوذ هوادار اسرائیل در انگلیس، در آنها حاضر بود.
براساس تشریفات رسمی، وزیران دولت لندن باید درباره دیدارهای رسمی خارجی خود به وزارت امور خارجه انگلیس اطلاع دهند.
همچنین روز سه‌شنبه مشخص شد پریتی پتل به ترزا می درباره بررسی طرحی برای ارائه کمک مالی به ارتش اسرائیل برای درمان پناهجویان سوری در بلندی‌های جولان اطلاع نداده بود. این درخواست به دلیل "نامناسب" بودن، رد شد.
پریتی پتل از مدافعان اسرائیل است و پیش از این هم نایب رئیس سازمان "دوستان محافظه‌کار اسرائیل" بوده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها