کد خبر: 441899
تاریخ انتشار :

ساختار نظامی ناتو ارتقا می‌یابد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به منظور مقابله با روسیه، ساختار نظامی خود را ارتقا می‌دهد.
به گزارش نامه نیوز، این اقدام برای نخستین‌بار پس از جنگ سرد صورت می‌گیرد و به این ترتیب تحرکات نیروها در منطقه آتلانتیک و اروپا آسانتر خواهد شد.
ناتو اعلام کرده که این اقدامات را در واکنش به فعالیت‌های نظامی روسیه صورت می‌دهد. «ینتس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو هم این موضوع را در آغاز نشست 2 روزه وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان در بروکسل مطرح کرد.
استولتنبرگ گفته بود: «یکی از مهمترین مولفه‌های ما ساختار قوی و فرماندهی سریع است و ما به هر اقدامی که در راستای حفاظت از مرزها و مردم ما ضروری باشد، ادامه خواهیم داد.»
وی افزود: «باید یگان دیگری به منظور حمایت از خطوط دریایی در منطقه آتلانتیک ایجاد شود و دیگر یگان‌ها هم باید از لحاظ نیرو و تجهیزات ارتقا یابند. در بسیاری از مناطق اروپا استانداردها رعایت نمی‌شوند و پل‌ها و راه‌های قوی وجود ندارند تا خودروهای سنگین بتوانند از روی آنها عبور کنند.»
این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از هم‌پیمانان آمریکا در سازمان ناتو انتقاد کرده است که سهم خود را نمی پردازند.
همچنین کشورهای عضو ناتو با استفاده هر چه بیشتر از تسلیحات سایبری در جریان عملیات‌های نظامی موافقت کردند. در همین راستا تشکیل مراکز فرماندهی عملیات‌های سایبری از دیگر مواردی بود که به آنها پرداخته شد.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها