کد خبر: 442731
تاریخ انتشار :

تخریب بیمارستان سرپل‌ذهاب / آماده‌باش ۲۰ فروند بالگرد اورژانس‌ /۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه در پی جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صائب مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه تا این لحظه آمار دقیقی از تلفات زمین‌لرزه‌ شب گذشته در دست نیست، اظهار داشت: بیشترین خسارت زمین‌لرزه نیز در شهرهای ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب به بار آمده است.
به گزارش نامه نیوز، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به علت کوهستانی بودن منطقه کار امدادرسانی با مشکلاتی روبه‌رو‌ست، گفت: تاکنون هیچ‌گونه آمار دقیقی از میزان خسارت و تعداد تلفات زمین‌لرزه‌ در دست نیست.
مدرسی از اعزام 30 دستگاه آمبولانس به مناطق حادثه‌دیده خبر داد و افزود: 20 فروند بالگرد نیز در صورت نیاز از سوی مرکز اورژانس کشور به منطقه اعزام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی از استان‌های ایلام و همدان نیز به منطقه اعزام شده‌اند، بیان کرد: به علت صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه امدادرسانی چند روز به طول می‌انجامد.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم جای امنی را برای برپایی چادر انتخاب کنند، گفت: در صورت امکان از وسایل گرمایشی به علت انتشاز گاز مونوکسید کربن در داخل چادر استفاده نکنند.
مدرسی با اشاره به اینکه بیمارستان سرپل‌ذهاب نیز دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده است، عنوان کرد: به این دلیل کار امدادرسانی در این شهرستان با مشکل روبرو است.
وی با درخواست از مردم برای پرهیز از انتشار شایعات، اظهار کرد: مردم عزیز برای امدادرسانی به مردم حادثه‌دیده همکاری‌های لازم را با نیروهای امدادی و انتظامی داشته باشند.
۸۰ نفر از مردم جوانرود مصدوم و ۳ نفر جان باختند
همچنین نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۸۰ نفر از مردم شهرستان‌های جوانرود و ثلاث‌باباجانی بر اثر زلزله مصدومیت و سه نفر نیز فوت شدند.
شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه، اظهار داشت: بیش از 80 نفر از مردم شهرستان‌های جوانرود و ثلاث‌باباجانی بر اثر زلزله مصدوم و اکنون در بیمارستان جوانرود بستری و سه نفر نیز فوت شدند.
نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی گروه ارزیابی را به مناطق مختلف استان اعزام کردیم اما خسارت‌های احتمالی در این مناطق بسیار زیاد است.
۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه در پی جان‌باختن تعدادی از هم‌وطنان
استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل تلفات زلزله ۷.۳ ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت ۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.
هوشنگ بازوند در جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه که در فرمانداری برگزار می‌شود اظهار داشت: به دلیل تلفات زلزله 7.3 ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت 3 روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.
به گزارش تسنیم، به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری در ازگیل کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها