کد خبر: 442741
تاریخ انتشار :

دستور فرمانده کل ارتش برای کمک فوری به زلزله‌زدگان ‌ /۴ تیپ نیروی زمینی ا‌رتش به مناطق زلزله‌زده اعزام شد/ ۱۴۵ فروند بالگرد آماده اعزام به منطقه است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: ‌تجهیزات و نفرات مستقر ارتش در غرب کشور با دستور فرمانده کل ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.
به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه پادگان‌های الله‌اکبر و ابوذر و بالگردهای هوانیروز ارتش در اختیار مردم و ستاد مدیریت بحران قرار دارد، تصریح کرد: اورژانس‌‌های ارتش در منطقه و دو بیمارستان صحرایی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.
۴ تیپ نیروی زمینی ا‌رتش به مناطق زلزله‌زده اعزام شد/ ۱۴۵ فروند بالگرد آماده اعزام به منطقه است
همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ۴ تیپ نیروی زمینی ا‌رتش به مناطق زلزله‌زده اعزام شد.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله 7.3 ریشتری در کرمانشاه اظهار داشت: شب گذشته پس از وقوع زلزله نیروی زمینی ارتش وارد عمل شد.
وی با بیان اینکه با توجه به بحران شدیدی که در منطقه ایجاد شد نیروی زمینی ارتش با هماهنگی فرمانداری در منطقه حضور یافت، افزود: پس از وقوع زلزله بلافاصله پادگان ابوذر را برای درمان مجروحان با توجه به تخریب بیمارستان پل‌ذهاب تخلیه کردیم.
امیر حیدری با بیان اینکه همچنین در این پدگان همزمان ستاد بحران تشکیل شد، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای خسارت دستور دادم 4 تیپ نیروی زمینی برای تسریع آوربرداری در منطقه مستقر شو‌ند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه در پادگان ابوذز 270 مصدوم زلزله تاکنون از مردم منطقه درمان شده‌اند، اضافه کرد: ان‌شاالله تا غروب عمده کار نجات مصدومان را به پایان خواهیم رساند.
وی با بیان اینکه اوراربرداری و نجات جان مصدومان اولویت نخست محسوب می شود، گفت: برای همین منظور 4 تیپ نیروی زمینی وارد عمل شدند تا به آوار‌برداری کنند.
امیر حیدری با بیان اینکه از شب گذشته تمام بالگردهای هوانیروز ارتش در آمادهرباش کامل بود، تاکید کرد: در حاضر 145 فروند بالگرد آماده اعزام به منطقه برای کمک به امدادرسانی و انتقال مجروحان هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها