کد خبر: 443006
تاریخ انتشار :

حمله عضو تیم مذاکره کننده سعید جلیلی به دولت: کسانی که مشغول زمینه سازی برای مذاکرات موشکی هستند ایرانی نیستند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی باقری عضو تیم مذاکره کننده سابق هسته ای کشورمان عصر دوشنبه در همایش دانشجویی «تجربه اعتماد» در دانشکده فنی دانشگاه تهران حاضر شد و در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد.
به گزارش نامه نیوز، باقری در ابتدای سخنان خود گفت: در شرایطی که کشور در گذر از پیچ تاریخی است که سرنوشت کشور را برای آینده بلندمدت تعیین خواهد کرد، دشمن در تلاش است تا ملت ایران را از برخورداری از توانمندی های ملی محروم کرده و یا این توانمندی ها را به شدت تضعیف نماید تا از این طریق مؤلفه های قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران از بین رفته و یا دست کم بی اثر شود.
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: اگر دشمن در این ابتکار خود موفق شود، آنگاه ملت ایران پس از گذر از پیچ تاریخی ابزارهای قدرت خود را از دست داده و با چنین وضعیتی قطعاً استقلال خود را از دست داده، امنیت ملی در معرض تهدید فوری قرار گرفته، منافع ملی به مخاطره افتاده و در یک کلام عزت و اقتدار ملی از بین خواهد رفت.
وی افزود: هدف دشمن از نابودی و یا تضعیف مؤلفه های قدرت ملی آن است که هم در میان جوانان خلاق و نخبگان هوشمند ایجاد یأس و ناامیدی کرده و از سوی دیگر به افکار عمومی داخلی و خارج القا کند که ورود دین در حاکمیت موجب ناکارآمدی و ناکارآیی نظام خواهد شد.
باقری تصریح کرد: این امر که دشمن به دنبال از بین بردن مؤلفه های قدرت ملی است جای تعجب ندارد، اما هم سویی، هم آوایی و همگامی برخی مدعیان روشنفکری داخلی با دشمن و در عین حال سکوت برخی مدعیان انقلابی گری در قبال این هم آوایی و همگامی هم جای تعجب دارد و هم موجب تأسف است.
عضو تیم مذاکره کننده سابق هسته ای خاطرنشان کرد: توانمندی های دفاعی و نظامی هر کشور ناموس آن ملت است، و هیچ ملت باغیرتی حاضر نیست درباره ی ناموس خود با بیگانگان مذاکره و یا معامله کند. کسانی که با قلم و زبان خود برای پذیرش مطالبات متجاوزانه ی دشمن زمینه سازی کرده و ایجاد محدودیت در توانمندی های دفاعی را به عنوان یک هنجار در افکار عمومی جلوه میدهند، نباید درباره انقلابی بودن آنها بحث کرد، بلکه درباره ی اصالت ایرانی آنها باید تردید داشت، چون هیچ ایرانی باغیرتی حاضر نمی شود که توان دفاعی خود را به دشمن آشکار واگذار نماید.
وی افزود: امروز وظیفه ی هر ایرانی باغیرت این است که در مقابل تعدی به مرزهای ناموس دفاعی کشور با زبان و قلم آتش به اختیار عمل کند و در قبال تعدیات یک عده وابسته به دنیا و دل خسته از مبارزه اجازه ندهد که به آسانی نقش ستون پنجم دشمن را در داخل کشور بازی کنند.
باقری اظهار داشت: مگر خون شهید حججی در قلم های دانشجویان ما جاری نیست که در مقابل انهدام دستاوردهای امام و شهدا قلم ها را غلاف کرده و مهر سکوت بر دهان ها زده اند؟ دانشجویان باید با قلم های روشنگر خود افکار اعتمادکنندگان به دشمن و وابستگان به بیگانگان را که برای پیشبرد اهداف دشمن در داخل زمینه سازی میکنند با استدلال و منطق افشا کنند و ثابت نمایند که این افراد نه تنها بویی از انقلاب نبرده اند و هیچ نسبتی با غیرت ملی ندارند، بلکه هیچ درک و فهم درستی از امنیت ملی و قدرت ملی هم ندارند.
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: جای تعجب است که دستگاه هایی اجرایی، قضایی و امنیتی که به خاطر تیتر یک روزنامه که مبین دفاع از یک ملت مظلوم بود با این توجیه که ضدامنیت ملی است، در کوتاه ترین زمان اقدام کردند و روزنامه ی کیهان را به مدت دو روز توقیف نمودند، اما همین دستگاه ها در مقابل لگدمال کردن علنی خطوط قرمز نظامی و دفاعی کشور و به چالش کشیدن امنیت ملی سکوت مطلق کرده اند.
وی افزود: چرا روزنامه ای جرأت میکند که پذیرش محدودیت های نظامی مورد نظر دشمن را در داخل توجیه و ترویج کند؟ آیا این برخلاف صریح امنیت ملی نیست؟ آیا فرمانده کل قوا صریحاً مذاکره درباره ی موضوع موشکی را رد نکردند؟ چرا دستگاه های مسئول در مقابل تعدی به فرمان فرمانده ی کل قوا سکوت کرده اند؟ چرا در قبال این اقدام مخل امنیت ملی اقدام بازدارنده انجام نمیشود؟
باقری ادامه داد: ملت غیور ایران هیچگاه در قبال تابوشکنی امنیت ملی ساکت نخواهد نشست و اجازه نخواهد داد دلبسته های مذاکره و دل خستگان از مبارزه، کشور را به عهد قاجار برگردانند. ملت ایران از راهی که خمینی پیشرو آن بود و خامنه ای راهبر آن است و شهدا راهروی آن هستند باز نخواهند گشت و اجازه نخواهند داد که عده ای معلوم الحال قدرت ملی، اقتدار ملی و عزت ملی ایران اسلامی را به بازی بگیرند و کشور را به عهد قاجار برگردانند.
عضو تیم مذاکره کننده سابق هسته ای گفت: از طنزهای تلخ دوران ما این است که کسانی که سینه چاک توسعه ی غربی هستند، برای تحمیل محرومیتها و محدودیتهای هسته ای که دربرجام متجلی شد، جشن می گیرند و امروز با پروریی کامل برای توانمندی نظامی کشور بر اساس خواست دشمن نسخه می پیچند! اینها کسانی هستند که سقف توسعه در ایران را در حد تولید پراید می دانند و توان فهم پیشرفتی فراتر از تولید پراید را تصور هم نمیتوانند بکنند، لذا حالا که ملت ایران در عرصه های هسته ای و موشکی و ده ها عرصه ی دیگر در مرزهای دانش، فناوری و صنعت جهان قرار گرفته است، میخواهند ملت ایران را از فضانوردی منصرف کرده و به خرسواری برگردانند.
باقری در پایان تصریح کرد: توسعه ی مورد نظر کسانی که برجام را یک پیروزی میدانند در حدی است که امروز در دانشگاه های کشور به طور رسمی بخشنامه میکنندکه دانشجویان و اساتید حتی حق فکر کردن در زمینه های مرتبط با هسته ای را ندارند.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها