کد خبر: 444443
تاریخ انتشار :

ادعاهای تکرارای وزیرخارجه عربستان علیه ایران /قطر، برخی از خواسته‌های ما را برآورده کرده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از روسیاالیوم، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: دولت قطر عملا برخی از خواسته‌های اصلی عربستان، امارات، بحرین و مصر را برآورده کرده است.
وی در گفت‌وگو با سردبیران روزنامه‌های مصری در قاهره گفت: "با مسأله مهمتری از قطر روبرو هستیم که این مسأله همان تروریسم در ایران، لبنان و یمن است و ما نباید ذهنمان را به آنچه قطری‌ها می‌گویند، مشغول کنیم".
الجبیر افزود: ما 6 خواسته اصلی از قطر داشتیم، اما قطری‌ها به برخی از خواسته‌های ما جامه عمل پوشاندند مانند امضای قرارداد مبارزه با تروریسم با آمریکا و دست برداشتن از حماس برای موفق شدن تلاش‌های مصر در پیشبرد آشتی.
وزیر خارجه سعودی تاکید کرد که قطر باید تلاش زیادتری به منظور تحقق خواسته‌های کشورهای محاصره کننده انجام دهد.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته ( 15 خرداد) روابط خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند و ضمن اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور، تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.
قطر از ابتدای این بحران تاکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد ساختن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.
دخالت ما در یمن شبیه اقدام مصر در لیبی است
الجبیر در ادامه گفت: برداشت نادرستی از حوادث یمن شده است. ما گزینه‌ای برای دخالت در یمن نداشتیم. دخالت ما در یمن شبیه به آنچه است که مصر برای کنترل مرزهای خود با لیبی انجام می‌دهد.
وی در ادامه ادعاهایش افزود: تمام تلاش‌های دولت عبدربه منصور هادی برای گفت‌وگو با شکست مواجه شد و بنابراین ما دخالت نظامی کردیم به‌ویژه اینکه حوثی‌ها مرزهای ما را تهدید کرده بودند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها