کد خبر: 445148
تاریخ انتشار :

تیلرسون: استعفای موگابه لحظه ای تاریخی برای زیمبابوه است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این اتفاق را به همه مردم زیمبابوه که به شکلی صریح و صلح آمیز صدایشان را بلند و اعلام کردند زمان برای تغییر در زیمبابوه بیش از حد به تاخیر افتاده، تبریک می‌گوییم.
وی خاطر نشان کرد: زیمبابوه فرصتی فوق‌العاده دارد تا خود را در مسیری جدید قرار دهد.
موگابه روز سه شنبه اعلام کرد، بعد از 37 سال ریاست جمهوری در زیمبابوه، از این سمت کناره‌گیری می‌کند. وی تا پیش از اعلام استعفایش با فرآیند استیضاح در پارلمان زیمبابوه روبرو شده بود.
تیلرسون در بیانیه روز سه شنبه خود، از رهبران زیمبابوه خواست اقدام به اتخاذ اقداماتی به منظور برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه کنند.
وی تصریح کرد: دولت زیمبابوه هر سازوکار کوتاه مدتی که در پیش بگیرد در نهاد باید مسیر برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه را طی کند. مردم زیمبابوه باید خودشان رهبرانشان را انتخاب کنند.
وزیر خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: ما از رهبران زیمبابوه میخواهیم تا اقدام به اجرای اصلاحات اقتصادی و سیاسی ضروری به منظور تامین آینده‌ای با ثبات‌تر و امیدوارکننده‌تر برای مردم زیمبابوه کنند. ما به حمایت از مردم زیمبابوه در ضمن اجرای این اصلاحات ادامه خواهیم داد و از همه طرف‌ها در این کشور می‌خواهیم خویشتنداری به خرج داده و به نظم مدنی و قانون اساسی احترام بگذارند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها