کد خبر: 445679
تاریخ انتشار :

رائول کاسترو با وزیر خارجه کره شمالی دیدار کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تلویزیون دولتی کوبا روز جمعه اعلام کرد: دو طرف در دیداری برادرانه در خصوص دوستی تاریخی میان دو کشور و موضوعات بین المللی گفت و گو کردند.
به گزارش نامه نیوز، کره شمالی تحت فشار بی سابقه آمریکا و سایر کشورهاست تا برنامه موشکی و سلاح های هسته ای خود را متوقف کند. کوبا از سال 1960 روابط دیپلماتیک نزدیکی با کره شمالی داشته اما مخالف سلاح های هسته ای است.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز پنجشنبه گفت که وی سال گذشته در دیدار با کاسترو در مورد همکاری برای کاهش تنش های بین المللی با کره شمالی سخن گفته بود.
وی گفت: آیا می توانیم پیام هایی را از مسیرهای شگفت انگیز منتقل کنیم؟ این موضوعی بود که سال گذشته با رئیس جمهور رائول کاسترو درباره اش گفت وگو شد. به نظرم کانادا می تواند در مسائلی نقش بازی که آمریکا تصمیم گرفته در آنها نقشی نداشته باشد.
ترودو گفت که کانادا نه فقط به دلایل امنیت منطقه ای بلکه به دلیل مسیر پرواز موشک هایی که ممکن است از فراز آن بگذارد، علاقمند به یافتن راه حل برای بحران کره است.
وزارت امور خارجه کوبا اعلام کرد، ری یونگ هو و برونو رودریگز وزیر امور خارجه کوبا این هفته با هم دیدار کرده و اقدامات «خودسرانه و یکجانبه» آمریکا را که «برخلاف قوانین بین الملل اقدامات قلدرمابانه» منجر شده است، محکوم کردند.
دو طرف همچنین خواستار «احترام به حاکمیت خلق ها» و «حل مسالمت آمیز مناقشات» شدند.
این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر خلاف سلفش باراک اوباما فشار بر کوبا را افزایش داده و لحنی خصمانه در رابطه با این کشور داشته است.
به گزارش ایرنا، آزمایش های موشکی و اتمی کره شمالی با مخالفت آمریکا و متحدان آسیایی آن مواجه شده است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که با «آتش و خشم» به پیونگ یانگ پاسخ خواهد داد و در عین حال کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را «مرد موشکی کوچک» خطاب کرده است.
کره شمالی نیز ترامپ را «پیر خرفت» نامیده و نسبت به تهدیدهای آمریکا و رزمایش های آن با کره جنوبی هشدار داده است. کره شمالی تهدید کرده بود که حمله ای هسته ای را به «گوام» از قلمروهای آمریکا در اقیانوس آرام طراحی می کند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها