کد خبر: 446046
تاریخ انتشار :

جان کری: اسرائیل به دنبال صلح با فلسطینیان نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا در اظهارات سال گذشته خود که شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا فایل صوتی آن را منتشر کرده است، پایبندی فلسطینیان به راه حل های مسالمت آمیز پس از چندین دهه مبارزه را ستوده است.
به گزارش نامه نیوز، کری این اظهارات را سال گذشته در کنفرانسی سیاسی در دبی با حضور شماری از شخصیت های سیاسی با نفوذ در خاورمیانه بیان کرده است.
جان کری افزود که فلسطینیان پس از شعله ور شدن انتفاضه در سال 2005 هر کاری کردند تا اوضاع ملتهت نشود و به هیچ وجه دست به خشونت در کرانه باختری نزدند.
وی تصریح کرد: این مسأله از دید عموم اسرائیلی ها مخفی ماند، زیرا مورد بحث و گفتگو قرار نگرفت، چرا؟ بخاطر اینکه اکثریت اعضای دولت اسرائیل در تل آویو مخالف تشکیل کشور فلسطین هستند.
مجله نیوزویک تاکید کرد که مشخص نیست کری می دانسته سخنانش ضبط می شود یا نه اما با این حال، این اظهارات با مواضع سابق وی در خصوص نزاع فلسطینی صهیونیستی همسو بوده است.
گفتنی است که جان کری دسامبر سال گذشته زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا بود، رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرد که این رژیم جدیتی در مذاکرات سازش با فلسطینیان ندارد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها