کد خبر: 446049
تاریخ انتشار :

آغاز رویارویی مستقیم «اشرف غنی» و «حامد کرزی»/ پای برادر کرزی در وسط است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، درحالی که اختلافات بین اشرف غنی و حامد کرزی به دلیل فراخوان لویه جرگه افزایش یافته، اشرف غنی فرمان بررسی مدارک زمین شهرک عینومینه را صادر کرده است.
«محمود کرزی» برادر رئیس جمهور سابق افغانستان و از سرمایه گذاران شهرک عینومینه در واکنش به این موضوع از اشرف غنی خواسته است تا این شهرک را درگیر بازی‌های سیاسی نکند.
به گزارش رادیوآزادی، گرچه محمود کرزی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است، اما اشاره وی به اختلافات جاری بین کرزی و اشرف غنی بوده است.
برادر کرزی تاکید کرده است که شهرک عینومینه اسناد قانونی دارد و در ازای زمین این شهرک پنج میلیون دلار به شهرداری قندهار پرداخت شده است.
از سوی دیگر، «جمشید رسولی» سخنگوی دادستانی کل افغانستان اعلام کرد که هیئتی برای بررسی موضوع شهرک عینومینه از یک ماه پیش به قندهار فرستاده شده است.
عینومینه از شهرک‌های پیشرفته و امروزی در کشور افغانستان محسوب می‌شود که در زمینی با وسعت بسیار زیاد در شمال ولایت قندهار ساخته شده است.
با این حال غصب زمین‌های دولتی در یک و نیم دهه گذشته به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های دولت افغانستان محسوب می‌شود که روند مبارزه با فساد اداری را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها