کد خبر: 446409
تاریخ انتشار :

حمله مهاجمان به مرکز فرهنگی مسلمانان در پایتخت لهستان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یک مرکز فرهنگی اسلامی از جمله یک مسجد در ورشو، پایتخت لهستان مورد حمله مهاجمان قرار گرفت.
به گزارش نامه نیوز، در حالی که پلیس لهستان در جستجوی مهاجمان است، یکی از پیشوایان محلی مسلمانان لهستان با اطمینان گفت که این حمله با انگیزه «نژادپرستانه» صورت گرفته است.
پنجره های این مرکز فرهنگی اسلامی که شامل یک مسجد، یک مرکز اجتماعات، یک فروشگاه و یک رستوران است، یکشنبه شب در اثر حمله مهاجمان شکسته شد.
سخنگوی پلیس ورشو اعلام کرد که فیلمهای امنیتی برای شناسایی مهاجمان در دست بررسی است و از مردم خواست که در روند جستجو و دستگیری مهاجمان با نیروهای پلیس همکاری کنند.
خوشبختانه در این حمله، هیچ فردی زخمی نشده است.
گفتنی است که پایتخت لهستان دارای دو مسجد است که یکی از مساجد در این مرکز فرهنگی قرار داد. جمعیت اقلیت مسلمان در ورشو حدود ۲۲ هزار نفر است.
شایان ذکر است که در رویدادی جداگانه در روز شنبه، نژادپرستان راست افراطی در تظاهراتی در جنوب لهستان با آویزان کردن تصاویر شش قانونگذار لهستانی و اعضای اتحادیه اروپا آنها را «خائن» نامیدند؛ اقدامی نخست وزیر لهستان آن را «پرخاشگرانه و حاکی از عدم تساهل» توصیف کرد.
در ماه جاری، حدود ۶۰ هزار تن از شهروندان لهستان در سالروز استقلال این کشور در یک راهپیمایی بزرگ در ورشو که توسط گروههای راست افراطی و با شعار «ما خدا را می خواهیم» سازماندهی شده بود، شرکت کردند.
این تظاهرات که شعارهای ضد یهودی و ضد اسلامی بسیاری در آن سر داده شد، یکی از بزرگترین گردهمایی ملی گرایان اروپا طی سالهای اخیر بشمار می رود.
با این حال، مقامات لهستانی این گردهمایی ها را تنها «رویدادهایی تأسف برانگیز» خوانده و آنها را«تجلی میهن پرستی» می دانند. اما پارلمان اروپا این گردهمایی را به عنوان یک «راهپیمایی برخاسته از بیگانه هراسی و فاشیسم» به شدت محکوم کرد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها