کد خبر: 446856
تاریخ انتشار :

معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان:

افغانستانی ها به خاطر عقاید مذهبی خود در سوریه علیه داعش جنگیدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از خامه پرس، دفتر مطبوعاتی معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که «محمد محقق» پس از سفر خود به ایران، در دیدار با شماری از سران اقوام در کابل گفت که داعش پس از عراق و سوریه به دنبال نابود کردن افغانستان از ریشه و اساس است.
معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در ادامه گفت: داعش گروهی است که توسط دشمنان اسلام ساخته شده است اگر کسی شک دارد که دشمنان اسلام این امر را انجام نداده اند، کارنامه این گروه را مطالعه کند.
محقق در ادامه گفت که داعش در ظرف ۱۰ سال گذشته، در چندین کشور اسلامی مردم را قتل عام کرده و کشورهای سوریه و عراق را نیز را از بنیان تخریب کرده و در حال حاضر به جان افغانستان افتاده است.
وی افزود که گروه داعش در سال‌های گذشته در افغانستان نیز حمله‌های ضد انسانی مانند هدف قرار دادن جنبش «روشنایی»، حمله به عزاردارن حسینی در «بلخ»، حمله به نمازگزاران در مسجد «الزهراء» و مسجد «امام زمان» در کابل را انجام داده‌ که طی ان صدها تن کشته و زخمی شده اند.
معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان ضمن سپاسگزاری از نیروهای امنیتی این کشور به خاطر دفع حمله‌های گروه داعش گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد که گروه های تروریستی به اهداف خود برسند.
وی همچنین در مورد شرکت افغانستانی ها در جنگ سوریه گفت که سیاست دولت افغانستان فرستادن نیرو به خارج از این کشور نیست و آنها بر اساس عقاید مذهبی و به میل خودشان به آنجا رفته‌اند.
وی تاکید کرد که هیچ کس، افغانستانی ها را به جنگ سوریه نفرستاده‌ است.
این در حالی است که قدردانی محقق از نیروهای افغانستانی که در سوریه با داعش جنگیده اند، مورد انتقاد شماری از سیاست‌مداران این کشور قرار گرفته و آنها این اظهارات را خلاف منافع ملی افغانستان اعلام کرده اند.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها