کد خبر: 447859
تاریخ انتشار :

ولایتی: داعش نسخه شرقی بلک واتر است/ لزوم مبارزه با منافقین، جاهلیت و تکفیری‎ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در همایش طلوع که با حضور محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه و حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شده بود با اشاره به تلاش‎های رهبر معظم انقلاب برای ایجاد وحدت بین مسلمانان اظهار کرد: ایشان از قبل از انقلاب نیز یکی از دغدغه‌های اصلی‌شان توجه به کل جهان اسلام و وضعیت مسلمانان در نقاط مختلف بود و سعی می کردند که فقط در یک محدوده حغرافیایی مشخصی حرکت نکنند و در همین چارچوب با ترجمه برخی از کتابها و نوشتن برخی از مقالات تلاش کردند که اندیشه اسلام را گسترش دهند. بعد از انقلاب اسلامی نیز شاهد تلاش ایشان برای گسترش بذر انقلاب بودیم. ایشان در شکل گیری برخی از گروه های اسلامی از جمله مجلس اعلای انقلاب اسلامی در عراق و لبنان و همچنین ایجاد حزب الدعوه در عراق نقش مهمی داشتند. در دوران ریاست جمهوری شان تلاش زیادی برای وحدت مسلمانان در افغانستان انجام دادند.
به گزارش نامه نیوز اهم اظهارات ولایتی به شرح زیر است:
*آیت‌الله خامنه‌ای در زمانی که مسئولیت رهبری را نیز بر عهده داشتند نقش مهمی در تقویت گروه‌های اسلامی ایفا کردند. گروه‌هایی که حاضر هستند جان خود را در راه اسلام ارائه کنند.
*مقام معظم رهبری از گروه‌های مختلف شیعه و سنی در راستای وحدت جهان اسلام و منافع مسلمین حمایت کرده و می‌کنند، این اقدامات همه به واسطه نفس گرم امام (ره) است امام نیز بر چنین تفکری تاکید داشتند و باید عرض کنم که بدون تردید برجسته‌ترین شاگرد امام (ره) که در راستای تحقق اندیشه امام برای رهایی جهان اسلام از اسارت غربی‌ها ، استعمارگران و صهیونیست‌ها تلاش کرد، مقام معظم رهبری است.
* دشمنان اسلام همواره در راستای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و ارائه چهره‌ای نادرست وسیاه از اسلام تلاش کرده‌اند، مقامات آمریکایی نیز در برهه‌های مختلف اعلام کردند که داعش را آنها به وجود آورده‌اند. آنها با حمایت از این مزدوران تلاش کردند که چهره نادرست از اسلام ارائه کنند و بگویند که پیام الله اکبر، کشتن کودکان با استفاده از گلوله و چاقو است. آنها در واقع تلاش کردند که به نامه اسلام، جاهلیت قبل از اسلام را در جهان اسلام زنده کنند و این گروه‌ها دنباله‌رو افرادی مانند ابوجهل‌ها در زمان پیامبر (ص) هستند.
* باید با منافقین و جاهلیت امروز هم به صورت تفکری و اندیشه‌ای و هم به صورت عملی مبارزه کرد، داعش نسخه شرقی بلک واتر است. مزدورانی که پول دریافت می کنند تا مسلمانان و دیگر مردم را بی دلیل بکشند و چهره‌ای نادرست از اسلام ارائه کنند.
* باید سر مار را کوبید و با آن برخورد کرد، در کنار این برخورد باید اسلام حقیقی را نیز برای جهانیان تبیین کرد و نامه‌نگاری‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی در همین چارچوب بوده است.
* ما مسلمانان در نقاط مختلف باید بدانیم که آمریکایی‌ها و عوامل آنها ازجمله برخی از کشورهای اروپایی و صهیونیست ها به دبنال اقدامات خود علیه مسلمانان وجهان اسلام هستند، وگرنه برای چه چیزی آمریکایی ها می خواهند 10 هزار نیرو را به رقه بفرستند. آنها باید بدانند همانطور که در بوکمال نتوانستند بمانند در رقه نیز نخواهند ماند ودر آنجا نیز شکست می خورند.
*دشمنان برای در همین چارچوب با تمام امکانات خود می‌خواهند چهره نادرستی از اسلام ارائه دهند و در همین راستا و برای مقابله با همین اهداف شوم مقام معظم رهبری، بیشترین تاکید را برادامه حمایت از مبارزان مسلمان در کشورهای منطقه دارند و دو نامه‌ای که برای جوانان غربی نوشتند برای تبیین اسلام حقیقی بود.
*تا اسلام هست مبارزه نیز هست، این مبارزه باید در دو بخش تئوریک و عملی صورت گیرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها