کد خبر: 447997
تاریخ انتشار :

همیشه شرمنده مردم در مبارزه با مواد مخدر هستیم/ مواد مخدر معضل جهانی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید عمرانی با حضور دربرنامه تلویزیونی "جریان" در شبکه سه سیما گفت: یکی از مسایل بزرگ قرن، مساله مواد مخدر بوده و هست. این مساله یکی از عوامل اصلی آسیب‌های اجتماعی است.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: هر معضلی را که مطالعه می‌کنید ریشه‌ای در اعتیاد و مواد مخدر در آن پیدا می‌کنید. این معضل جهانی است و از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است. ما همیشه شرمنده مردم هستیم از این جهت که چرا تلاش بیشتری نکردیم زیرا اوضاع مورد قبول مردم و مسوولین و رهبری نیست.
وی افزود: رسانه‌ها به این موضوع بیشتر بپردازند زیرا مبارزه با این معضل همت جمعی را می‌طلبد.
عمرانی درباره روش‌های قانونی در برخورد با خرده‌فروشان گفت: یک بخش کار جمع آوری اطلاعات و یک بخش دیگر کارهای عملیاتی است که دوستان ما در ناجا انرا انجام می‌دهند و ماحصل کارشان به دست قوه می‌رسد.
وی افزود: بخشی که در این حوزه به ما مربوط است این است که با چند دسته مجرمین سر و کار داریم. یکی، دو مورد اینها در منظر مردم دیده می‌شوند مثل خرده فروشان و برخی عمده فروشان و برخی هم جنایتکارند و دیده نمی‌شوند و در خارج کشور هستند و عوامل داخلی دارند و ما با هر کدام از اینها برخوردی داریم. به عنوان مثال معتادین متجاهر و کارتن خواب‌ها را طبق قانون باید به مراکزی که نگهداری اجباری می‌شوند، بفرستیم.
وی افزود: قانون بعد از یکسال چالش در مجلس تصویب شد و رویکرد جدیدی داشته و با قانون جدید مقداری از میزان اعدام‌ها کم شد و به نظرم این رویکرد اگر به سمت دیگر مثلا روی اموال قاچاقچی‌ها برود بهتر است. البته ابهامات و اشکالاتی در اجرا هم در قانون مشاهده شده است.
عمرانی تصریح کرد: قانون ۱۲ روزه اجرایی است. ما در قانون گذشته ۱۷ اعدام داشتیم و این موضوع به ۵ مورد تقلیل یافته و اعدام‌ها به حبس درجه یک تا ۳۰ سال تبدیل شده است. البته افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها را خواهیم داشت ولی نظارت‌ها بیشتر می شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها