کد خبر: 448198
تاریخ انتشار :

ضرغامی: طرز نشستن و گفتگوهای پوتین با رهبری چقدر خاضعانه بود /ضرورت مواضع جدی‌تر مسئولان در برابر دولت‌های استکباری / دیکتاتورها در برابر قدرت‌های بزرگ نوکری می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید عزت‌‌الله ضرغامی بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد انقلابی است، گفت: البته وقتی صحبت از نهاد و انقلاب می‌شود برخی امور ظاهری را مد نظر قرار می‌دهند که درست نیست؛ زمینه‌های علمی و انقلابی دانشگاه آزاد بالاست و این نهاد مانند سایر نهادهای انقلابی برای اصلاح سیستم موجود به وجود آمد.
به گزارش نامه نیوز، عضو شورای‌عالی فضای مجازی ادامه داد: دانشگاه آزاد مانند یک نهاد انقلابی یعنی مثل سپاه پاسداران و جهاد سازندگی تصویب شد و قرار بود و هست که کاستی‌های دانشگاه‌های دولتی با وجود دانشگاه آزاد اصلاح و ترمیم شود بنابراین خواهشم این است که دانشجویان دانشگاه آزاد از بهترین فرصتی که برای تعامل با مسئولان در اختیار دارند استفاده کنند تا دانشگاه آزاد به جایگاه اصلی خودش برسد.
وی در ادامه در رابطه با روز دانشجو گفت: روز دانشجو روز مبارزه با آمریکاست و دانشجویان باید به این موضوع توجه کنند. در روز 13 آبان برای تسخیر لانه جاسوسی تصمیم‌گیری شد و روز 16 آذر نیز ارتش وارد دانشگاه شد و اوج ناتوانی رژیم در این بود که به ارتش دستور داده بود که دانشجویان را به آتش مستقیم ببندند از آنجایی که فضا باز بود تعداد زیادی از دانشجویان فرار کردند و خدا رحم کرد که فقط سه دانشجو شهید شدند و به نظر من وجه استکبارستیزی روز 16 آذر کمتر از 13 آبان نیست.
رئیس اسبق صدا و سیما ادامه داد: اعتراض دانشجویان در 16 آذر به دلیل اعطای دکترای افتخاری به نیکسون معاون رئیس جمهوری آمریکا بود. او به ایران آمده بود که ببیند بعد از کودتای 28 مرداد وضعیت چگونه است، یعنی آنقدر بی حیا بودند که برای بررسی وضعیت مردم پس از 28 مرداد به ایران آمدند و شاه برای آمدن نیکسون فرش قرمز پهن کرده بود که دانشجویان به این اقدام اعتراض کردند و رژیم هم به جای فکر، دستور تیراندازی داد و این مسأله اوج درندگی رژیم طاغوت را نشان داد.
ضرغامی مطالعه کتاب خاطرات شهید چمران را به دانشجویان توصیه کرد و افزود: چگونگی حمله رژیم شاه به دانشگاه را و خاطرات آن را بخوانید، نگاه نکنید که امروز عده‌ای در فضای مجازی به دنبال تطهیر کردن رژیم طاغوت هستند، گول نخورید زیرا با یک نگاه به تاریخ مشخص می‌شود که رژیم طاغوت چه کرده است.
وی اظهار داشت: اصولا دیکتاتورها در برابر قدرت‌های بزرگ نوکری می‌کنند اما به زیردستان خود تکبر می‌کنند، رضاخان هم این گونه بود و نوکری انگلیس را می‌کرد.
عضو شورایعالی فضای مجازی ادامه داد: زمانی استالین، چرچیل، رزولت به ایران آمده بودند، اصلا شاه در جریان نبود، فرودگاه ما را تسخیر کرده بودند، شاه در آن زمان اختیاری نداشت از آنها خواهش کرد که ملاقاتی با هم داشته باشند، ولی آنها رد کردند. سفیر وقت شوروی در ایران در خاطراتش نوشته است آنقدر به من اصرار کردند که چرچیل را ببینند، من هم گفتم هر وقت شاه ایران آمد به من اطلاع بدهید تا از جلسه بیرون بیایم و ببینم درخواستش چیست. بعد محمدرضا پهلوی توانست چرچیل را ببیند خواسته‌اش هم این بود که وضع پدرش در تبعید خوب نیست و او را به جای دیگری منتقل کنند. در آخر هم مجموعه هدایای عظیم و نفیسی را به این سه که موفق نشد دو تای آنها را ملاقات کند، تقدیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر پوتین به ایران گفت:‌ سفر اخیر رئیس جمهوری روسیه را به ایران با آن زمان مقایسه کنید او وقتی به ایران آمد بلافاصله به خدمت مقام معظم رهبری رفت، طرز نشستن و گفت‌وگوهایشان را در عکس‌ها و فیلم‌ها مشاهده کردید و دیدید که چقدر خاضعانه رفتار می‌کرد.
ضرغامی ادامه داد: زمانی که همه می‌گفتند اسد باید از سوریه برود رهبری معظم انقلاب گفتند که سوریه خط مقدم جبهه مقاومت است و اسد باید بماند. امروز بسیاری از حاکمان منطقه که معتقد بودند که اسد باید برود، همگی رفته‌اند ولی اسد مانده است.
وی افزود: هر روز مکرون رئیس جمهوری فرانسه چیزی می‌گوید و کسی جوابش را نمی‌دهد، اگر مواضع مقام معظم رهبری را ببینید متوجه خواهید شد که مواضع درست چیست.
رئیس اسبق رسانه ملی با اشاره به حادثه منا ادامه داد: زمانی که حاجیان ما در مکه فوت کردند مسئولان می‌گفتند که جنازه‌ها را به ما نمی‌دهند، حتی جواد ظریف با امیر کویت دیدار کرد و از او خواست که عربستانی‌ها را راضی کند. رفتارهای این گونه صورت خوبی ندارد. مواضع رئیس جمهور هم در آن زمان جدی نبود. حداقل در روزهای اولی که در نیویورک بودند سخنان جدی را بر زبان نیاوردند ولی پس از اظهارات روشن مقام معظم رهبری رویکردشان تغییر کرد. مقام معظم رهبری در دانشگاه امام علی (ع) به آرامی گفتند که اگر عربستانی‌ها از رفتارشان دست بر ندارند برخوردمان خشن خواهد بود پس از آن بلافاصله همه جنازه‌ها را فرستادند،
وی گفت: من به آقای روحانی گفتم که دشمن کارش تصویرسازی است، آنها می‌خواهند ما را حقیر نشان دهند. پس از اینکه در بعضی از موارد مشخص شد که دشمن چنین هدفی دارد ظریف پذیرفت و رفتارش را اصلاح کرد.
وی گفت:‌ ظریف با جان‌کری در اتاقش قرار ملاقات داشت. ما هم دوربین‌ها را فرستادیم تا تصویر بگیرند ولی بعدا دیدیم که تصاویر قابل پخش نیست بسیاری از شبکه‌های جهانی قبلا در اتاق کری حضور داشتند و از پشت سر بر قد بلند جان‌کری زوم کرده بودند، جان‌کری حتی عینک هم به چشم داشت و این گونه تصویرسازی کرده بودند که وزیر امور خارجه آمریکا پشت میز کارش نشسته و ظریف به ملاقاتش آمده است.
وی افزود: تشکل‌های دانشجویی امروز باید از دولت بخواهند تا موضع درستی در برابر کسانی که درباره ایران بد صحبت می‌کنند داشته باشد.
ضرغامی با بیان اینکه پیام 16 آذر ایستادن در مقابل آمریکا است، گفت: اگر داعش را شکست دادیم و حماسه بزرگی را خلق کردیم یعنی مقابل آمریکا ایستادیم و آمریکا را شکست داده‌ایم که این ها افتخار است، ممکن است مشکلاتی داشته باشیم و شاید برخی مدیران مثل من ضعیف باشند ولی این افتخارات را داریم.
رئیس اسبق صدا و سیما به دانشجویان توصیه کرد باید تعامل بیشتری با اولیای دانشگاه داشته باشند و وابستگی مالی، حزبی و سیاسی نداشته باشند چرا که وابستگی سبب می‌شود فردی که گلویش را برای یک موضوع پاره می‌کند بخاطر مسائل وابستگی در برابر همان موضوع سکوت کند.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها