کد خبر: 448874
تاریخ انتشار :

ولایتی: تمام فتنه‌های جهان اسلام برای به حاشیه راندن فلسطین است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مراسم اختتامیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی دقایقی پیش در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به عنوان مهمان ویژه این مراسم گفت: تقریب و وحدت یکی از مولفه های زمینه ساز تمدن اسلامی است. مشکلات و مسائل موجود در سالهای اخیر همگی ناشی از غفلت ها و توطئه قدرت های بزرگ دنیا که در رأس آن آمریکا و اسرائیل قرار دارد، است. از صدر اسلام تا کنون فتنه‌گران به دنبال ایجاد اختلاف میان امت اسلامی بودند تا بتوانند اهداف استعماری خود را تحمیل کنند به همین دلیل هم وحدت نقش بسزا و مهمی دارد.
وی افزود: تحولات و تغییرات در سالهای اخیر موجب تعمیق شکاف های موجود شده است. تمدن سازی نوین اسلامی احیای تمدن اسلامی است یعنی احیای عزت و کرامت مسلمانان در کنار دستاوردهای علمی و تکنولوژیک با تاکید بر عنصر پیشرفت همه جانبه برای تمدن سازی نوین اسلامی، حوزه های علمیه و دانشگاهها نقش به سزایی در شبهه زدایی، تربیت نیروهای متخصص، گسترش علم و فناوری دارند. دانشگاهها هم باید در کنار حوزه علمیه با ترتیب نیروهای متخصص نقش آفرینی کنند.
ولایتی خطاب به حاضرین در مراسم گفت: برادران و خواهران! امروز که جهان اسلام در یک پیچ تاریخی و دوران گذار است تحقق تمدن نوین اسلامی با مشکلات متعددی مثل برتری‌جویی، طغیان مادی نگری و ... مواجه است. این مشکلات و موانع، تحقق تمدن نوین اسلامی را با تاخیر مواجهه ساخته است. جمهوری اسلامی ایران بعد از رهبری امام خمینی(ره) تا رهبری امروز در دو عرصه تحقق وحدت و احیای تمدن نوین اسلامی که لازم و ملزوم یکدیگرند تلاش های گسترده ای انجام داده است. بذری که امام خمینی(ره) سالها پیش در میان امت کاشت هم اینک در حال تبدیل به درختی تنومند است.
دبیرکل مجمع بیداری اسلامی ادامه داد: بحران‌ها همیشه در همه زمانها پابرجا بوده و تلاش ها برای ضربه زدن به پیکره اسلام ادامه دارد. فتنه انگیزی برای لبنان و کودتای ناکام در یمن از جمله اقدامات پساداعش بوده است. موازنه قدرت در منطقه به نفع ملت‌های مسلمان است. تمامی شرایط مذکور یعنی شکست سلطه و استکبار، چشم انداز روشن و امیدواری کننده ای را در مقابل ما قرار داده است. بنده در اینجا می خواهم توجه همگان را به فلسطین جلب کنم.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در ادامه تصریح کرد: تمام فتنه های جهان اسلام فقط و فقط در جهت به حاشیه راندن فلسطین است و مبارزه با آن گام بلندی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی است.امروز دیگر داعش وجود ندارد و جهان اسلام با زمین زدن داعش بار دیگر موضوع فلسطین را در صدر موضوعات جهان اسلام قرار داده است.
وی در پایان گفت: اخیرا رئیس جمهور آمریکا که از شکست داعش عصبانی است دستور انتقال سفارتخانه خود به فلسطین را داده است اما آقای ترامپ باید بداند که این کار آخرین ضربه به حیات سیاسی آمریکا در آسیا و سایر کشورهای مسلمان است و دیری نمی گذرد که از این اقدام پیشمان خواهد شد. بنده در پایان از جناب آیت الله اراکی می خواهم که کمیته ای برای حال عمومی عیسی قاسم هم تعیین و موضوع مسلمانان مظلوم و بی پناه یمن را پیگیری کند.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها