کد خبر: 449223
تاریخ انتشار :

سلیمی: بودجه‌ای که در مجلس تصویب می‌شود باید واقعی باشد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اصغر سلیمی در خصوص تخصیص یافتن بودجه به دستگاه‌ها بر اساس عملکرد این دستگاه‌ها، اظهار کرد: بودجه‌هایی که در مجلس تصویب می‌شود با بودجه‌ای که تخصیص داده و عملیاتی می‌شود تفاوت زیادی دارد. بودجه‌ای که در مجلس تصویب می‌شود در خصوص آن، ساعت‌ها در کمیسیون‌ها بحث و تبادل نظر می‌شود. برای مثال کمیسیون تلفیق وقت زیادی را برای جمع‌بندی بودجه می‌گذارد و در نهایت در صحن علنی مجلس آن چکش‌کاری‌های لازم انجام و در نهایت تصویب می‌شود.
به گزارش نامه نیوز، این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: اما در مرحله اجرا آن خروجی که باید از این بودجه‌ها داشته باشیم مشاهده نمی‌شود. کاری را که مجلس این بار انجام داده است این است که کمیسیون‌ها فعال شده‌اند و در هر حوزه‌ای که مربوط به آن کمیسیون باشد عملکرد وزارتخانه‌ها را در مورد بودجه و برنامه ششم توسعه مدنظر قرار می‌دهند و توضیحات لازم را ارائه می‌دهند که از اعتبارات چقدر جذب و چقدر استفاده شده است.
وی گفت: بر طبق این توضیحات باید بودجه‌ای را که برای سال 97 مجلس قصد دارد تصویب کند بودجه‌ای حقیقی و واقعی باشد و نظارت مجلس برای اجرای پروژه‌هایی که مدنظر است باید جدی‌تر باشد تا بودجه‌ها در جای خودشان هزینه شوند.
سلیمی تصریح کرد: امسال کمیسیون ها عملکرد دستگاه‌ها را بررسی جدی می‌کنند و برای مثال بررسی می‌کنند این اعتباری که برای منابع طبیعی در نظر گرفته شده است هم اکنون چقدر مصرف شده و به چه میزان عملکرد اجرایی آن انجام شده است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم این است بودجه‌ای که تصویب می‌شود بودجه واقعی باشد تا هم نظام و هم کشور بتواند از این بودجه به طور صحیح و شفاف استفاده کند. اگر واقعاً پول و اعتباری وجود ندارد به طور صریح و آشکار به مردم بگوییم که فعلاً اعتباری نیست. درست نیست وقتی امکاناتی وجود ندارد به مردم وعده‌های غیرواقعی بدهیم چرا که این امر موجب ناامیدی و بدبینی مردم به نظام می‌شود.
وی گفت: روند کار این است که دولت بودجه را به شکل واقعی به مجلس ارائه می‌دهد و مجلس هم بر طبق پروسه‌ای که در کمیسیون‌ها طی می‌شود با تغییرات کمی آن را تصویب می‌کند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها