کد خبر: 449339
تاریخ انتشار :

احمد ابوالغیط: تصميم آمريکا درباره قدس باطل است/اسرائیل هیچ حاکمیتی بر این سرزمین ندارد

احمد ابوالغیط: تصميم آمريکا درباره قدس باطل است/اسرائیل هیچ حاکمیتی بر این سرزمین ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از اتحادیه عرب اعلام کرد، تدابیر یکجانبه (درباره قدس) که با هدف تحمیل شرایط جدید بر این منطقه صورت می‌پذیرد، بیهوده و بی اساس است.
به گزارش نامه نیوز این اتحادیه هشدار داد اقدام آمریکا درباره قدس اقدام خطرناکی است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.
احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب در سخنان خود در نشست ویژه وزرای امور خارجه عرب در قاهره گفت: تصمیم دولت آمریکا مردود است و این تصمیم با هیچ دستاویز و منطقی قابل توجیه نیست.
دبیر کل اتحادیه عرب افزود: تصمیم آمریکا درباره قدس باطل است و هر تدبیری که بر اساس این تصمیم اتخاذ شود باطل خواهد بود. قدس سرزمین اشغالی است و اسرائیل هیچ حاکمیتی بر این سرزمین ندارد. تصمیم آمریکا موجب می‌شود تا کشور‌های عربی در روند صلح منطقه تجدید نظر کنند. واکنش به تصمیم ترامپ باید به رسمیت شناختن کشور فلسطین به پایتختی قدس باشد.
دبیر کل اتحادیه عرب با بیان اینکه هر نوع پیامد تصمیم ترامپ بر عهده دولت آمریکا و مقامات اشغالگر است، افزود: از محافل بین المللی می‌خواهم تصمیم ترامپ را مردود بدانند و کشور فلسطین به پایتختی شرق قدس را به رسمیت بشناسند.
او ادامه داد تصمیم دولت آمریکا در واقع تلاش برای مشروعیت بخشی به اشغالگری، بی توجهی به قانون بین المللی و نادیده انگاشتن اصول عدالت است. این تصمیم نقش آمریکا را در روند صلح منطقه با علامت استفهام روبرو می‌کند. تصمیم ترامپ تصمیمی مردود و سخیف است و به هیچ وجه نمی‌توان آن را پذیرفت.
وزیر خارجه جیبوتی که ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را به عهده دارد، در نشست فوق العاده وزرای خارجه این اتحادیه گفت: تصمیمات یکجانبه واشنگتن را در مورد شهر قدس رد می‌کنیم. تصمیم آمریکا در مورد قدس تجاوزی آشکار است که نمی‌توان در مقابل آن سکوت کرد.
وزیر خارجه مصر در این نشست گفت: تصمیم ترامپ در مورد قدس مخالف قوانین بین المللی است. این اقدام آمریکا زنگ خطری است که منطقه را بر لبه انفجار قرار می‌دهد.
ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست قاهره تاکید کرد: قاطعانه اقدام ترامپ را رد می‌کنیم.
ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در این نشست خاطرنشان کرد: ثبات و امنیت زمانی در منطقه برقرار می‌شود که مردم فلسطین آن را احساس کنند.
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: از دولت آمریکا می‌خواهیم از تصمیم خود در مورد قدس منصرف شود.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها