کد خبر: 449797
تاریخ انتشار :

سید حسن نصرالله: رویای فلسطینی‌ها برای بازگشت به سرزمینشان به زودی محقق می‌شود/ ترامپ تنها و منزوی شده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از النشره، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: من از شما به دلیل این حضور گسترده و این همبستگی وسیع قدردانی می‌کنم، شما اهل مقاومت و وفاداری هستید.
وی تصریح کرد: در وهله نخست، به مردم فلسطین در اراضی اشغالی در غزه، کرانه باختری، قدس، اراضی 48 و بیت المقدس به دلیل ایستادگی تاریخی‌شان و تحرکات سریع‌شان از نخستین ساعات تصمیم خصمانه آمریکا درود می‌فرستم.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: ترامپ تصور کرد زمانی که با نهایت استکبار و قلدری، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، تمامی جهان تسلیم فرمان او می‌شوند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ترامپ تصور می‌کرد که کشورهای جهان از اروپا و همچنین جهان عرب و اسلامی برای ایستادن در کنار او از هم پیشی خواهند گرفت اما وی تنها ماند و فقط اسرائیل در کنار او مانده است. این مساله بسیار مهم است و دولت‌های عربی و اسلامی باید رویکردها برای مخالفت با این اقدام آمریکا را تحکیم بخشند.
وی تصریح کرد: باید قدردان رویکردهای تاریخی تمامی مراجع دینی اسلامی از اهل تسنن و تشیع باشیم. همچنین مراجع دینی مسیحی باید قدردان آنها باشیم. باید تمامی تحرکات مردمی، رسانه‌ای، تحصن‌ها و تظاهرات‌ها را بستاییم.
سیدحسن نصرالله گفت: در حال حاضر تظاهرات‌ها برگزار می‌شود و مردم موضع خود را در مخالفت با این تعدی آمریکا و همبستگی‌شان را با فلسطین اعلام می‌کنند و از مهمترین وظایف رسانه‌ای و روحی این است که بر رویکردها در سال‌های گذشته غلبه کنیم. من کسانی را که در ضاحیه بیروت و تمام کسانی که از کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای جهان تظاهرات کردند خطاب قرار داده و می‌گویم که تظاهرات امروز شما در سطح بالایی از آگاهی‌ها در رویارویی با این تعدی است و شما باید ارزش حضور خودتان را در میدان‌ها و خیابان‌ها و در پایگاه‌های اجتماعی بدانید چرا که دشمنان گمان می‌کردند که شما مساله فلسطین را فراموش کرده و خسته شده‌اید.
دبیرکل حزب الله افزود: هر تظاهراتی که در هر جایی از جهان برگزار می‌شود قدرت ما را بیشتر می‌کند و این احساس را به ما می‌دهد که ما تنها نیستیم. مردم فلسطین نیازمند این حضور مردمی هستند. تظاهرات‌هایی که در حال حاضر برگزار می‌شود خاستگاهی را در رویارویی با تعدی‌ها شکل می‌دهد.
وی گفت: این تظاهرات‌ها به نحوی نوعی مقابله است. در حال حاضر ما شاهد برخی از نقض‌ها هستیم همانطور که در اعزام یک هیات بحرینی به اراضی اشغالی رخ داد، این هیات نماینده مردم بحرین و اراده بحرینی‌ها نیست بلکه نماینده نظام ظالمی است که آن را اعزام کرده است و پیام پادشاه بحرین را پیرامون صلح و تسامح و همزیستی مشترک با کسانی داده است که در حال یهودی‌سازی قدس هستند، این اقدام بیانگر اراده مردم بحرین نیست. مردم برای بیان همبستگی خود با قدس تظاهرات کردند و به روی آنها گلوله شلیک شد و سرکوب گشتند. این رسوایی آن نظامی است که مردم را سرکوب کرده و اجازه تظاهرات را به آنها به خاطر فلسطین نمی‌دهد و هیاتی را برای عادی‌سازی روابط با دشمن اعزام می‌کند.
دبیرکل حزب الله تصریح کرد: فلسطینی‌هایی که در خارج سرزمین خود هستند، همچنان بر حق بازگشت تاکید دارند و رویای آنها برای بازگشت به سرزمینشان بسیار زود محقق می‌شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها