کد خبر: 450099
تاریخ انتشار :

اختصاص بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای آسیب‌های اجتماعی در سال ۹۷

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وی ادامه داد: بنده با توجه به مسوولیتم در این ستاد گزارشی دادم و نهایتا مقام معظم رهبری دستورات و سیاست‌های جدیدی مطرح کردند. امروز در این جلسه دستورات ایشان را به دستگاه ها ابلاغ کردیم. دستور کار دیگر این جلسه بحث ایدز بود. این بیماری اکنون به عنوان آسیب اجتماعی مطرح است.
به گزارش نامه نیوز، وزیر کشور افزود: وزرات بهداشت مامور شده بود گزارشی در این خصوص آماده کند که در این جلسه ارایه شد. جمع بندی جلسه این بود که برنامه جامع تقسیم کار ملی را وزارت بهداشت آماده کند و دستگاه های معین و همکار را نیز مشخص نماید. همچنین هدف گذاری ها انجام شود تا به تناسب دوره های زمانی پیگیری های لازم را انجام دهیم.
رحمانی فضلی با بیان اینکه هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد دستگاه ها را تقدیم مقام معظم رهبری می کنیم گفت: این بار گزارش ها در حوزه های مختلف از جمله طلاق و اعتیاد قابل قبول بود. در خصوص طلاق روند رو به کاهشی داشتیم و در بحث اعتیاد نیز درمان روند خوبی را دارد و در تهران اکنون ۸۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر را درمان می کنیم. در حوزه مقابله نیز سال گذشته رقم ۱۳ درصد افزایش کشفیات داشتیم.
وی در خصوص حاشیه نشینی گفت: در بحث حاشیه نشینی اقدامات خوبی در حوزه محتوای اجتماعی و کالبدی صورت گرفته است البته این روند راضی کننده نیست و رهبری هم تاکید داشتند که باید به حاشیه نشینی با اولویت بیشتری پرداخته شود.
وزیر کشور ادامه داد: رهبری همچنین به استفاده از ظرفیت های مردمی و سمن ها در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی تاکید داشتند و بایستی به سمن ها کمک های مالی کنیم. در حوزه پیشگیری طبق سیاست گذاری رهبری ۵۰ درصد منابع باید صرف امور پیشگیری شود و این موضوع عمق نگاه رهبری را به بحث کنترل آسیب های اجتماعی نشان می‌دهد.
وی همچنین در خصوص بودجه تخصیص داده شده به حوزه آسیب های اجتماعی گفت: دولت ردیف مستقلی در بودجه ۹۷ برای آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته که ارزش آن ۳۰۰ میلیارد تومان است و این می تواند گام موثرتری نسبت به سال قبل باشد. البته این رقم جدا از بودجه عمرانی ۲۰۰ میلیارد تومانی برای حاشیه نشینی است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها