کد خبر: 450244
تاریخ انتشار :

درخواست هیئت علمای الأزهر برای حمایت مالی از انتفاضه فلسطین

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش المنار، هیئت علمای بلندپایه الأزهر روز سه‌شنبه خواهان حمایت مالی از انتفاضه فلسطین به منظور حمایت از قدس شد.
به گزارش نامه نیوز، این هیئت پس از برگزاری نشستی اضطراری برای بررسی تصمیم دولت آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که عربیت قدس و هویت فلسطینی آن غیر قابل تغییر است.
هیئت علمای بلندپایه الازهر با تاکید بر حمایت الازهر از انتفاضه فلسطین افزود: قطعنامه‌های سازمان ملل رژیم غاصب اسرائیل را ملزم می‌کند که دست به انجام اقداماتی برای تغییر وضعیت موجود نزند و دولت آمریکا باید بداند که این کشور یک امپراطوری نیست که بر دنیا حکومت و سرنوشت‌ ملت‌ها و حقوق و مقدسات آن‌ها را تعیین می‌کند.
این هیئت درباره تلاش‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی قبل از خروج از سرزمین‌های عربی اشغال شده و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف هشدار داد.
هیئت علمای بلندپایه الازهر از همه دولت‌ها و سازمان‌های عربی و اسلامی خواست که به وظایف خود در قبال قدس و فلسطین عمل کنند و تمام اقدامات سیاسی و قانونی لازم را به منظور ابطال تصمیماتی که برای فلسطین گرفته می‌شود، انجام دهند.
دفتر هیئت علمای بلندپایه الازهر تاکید کرد که این دفتر برای پیگیری لحظه به لحظه تحولات قدس و تدوین توصیه‌های لازم به منظور ارائه به کنفرانس بین‌المللی حمایت از قدس که قرار است طی روزهای هفدهم و هجدهم نوامبر سال آینده میلادی برگزار شود، به صورت دائمی برپا است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک سخنرانی در کاخ سفید، قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به کاخ سفید دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با موج محکومیت‌های جهانی مواجه شد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها