کد خبر: 451005
تاریخ انتشار :

در گفت و گو با «نامه نیوز» مطرح شد؛

اصلاح‌طلبان از روحانی عبور خواهند کرد؟ /ترس جریان اصلاحات از هزینه دادن برای دولت روحانی /پشت پرده فشارهای اصلاح طلبان به روحانی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: حسن روحانی، پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، به اصلاح طلبان بهای کمتری داده است؛ امری که موجب شده تا انتقادات بسیاری هم در بین سران و چهره های اصلاح طلب و هم در بین حامیان مردمی و پایگاه اجتماعی آنان نسبت به عملکرد روحانی، مطرح شود.
اکنون که روحانی اصلاح طلبان را بنا به برخی نقدها، نادیده گرفته است، استراتژی این جریان سیاسی طی سه سال باقی مانده دولت دوازدهم چه باید باشد؟ بایستی از وی عبور کنند یا کج دار و مریز با او بسازند. جلال جلالی‌زاده فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است: «اصلاح طلبان در وضعیت فعلی نمی توانند از آقای روحانی عبور کنند یا به طور کلی از دولت ایشان حمایت خود را بردارند.»
******
جلال جلالی‌زاده ، دبیر شورای هماهنگی اصلاح طلبان کرد به خبرنگار نامه نیوز گفت: متأسفانه هم خود آقای روحانی و هم وزرا و مدیران ایشان برخوردهایی دارند که خودشان را مدیون جریان و فرد خاصی نمی دانند. این رفتارها پس از انتخابات، بی توجهی به خواست مردم و اصلاح طلبان موجب یک دلگیری عمومی شده است؛ هرچند که بسیاری از اطلاح طلبان مرکزنشین تلاش می کنند با شیوه و روش های مختلف، چنین وانمود می کنند که هیچ چاره ای جز حمایت از آقای روحانی نبوده است و در آن شرایط، بهتر از آقای روحانی را نداشتیم و ایشان هم توان و ظرفیت سیاسی و وجودی ایشان تا به این حد است؛ اما من فکر می کنم ما باید بیشتر به دنبال جذب افکار عمومی جامعه باشیم.
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تأکید بر اینکه افکار عمومی در مقطع زمانی فعلی، واقعا در مورد رفتارهای سیاسی و موضع گیری های ایشان چه عکس العملی نشان می دهد و چگونه قضاوت می کنند گفت: با توجه به این واقعیت، اصلاح طلبان بایستی جهت گیری خود را مشخص بکنند و میزان سود و زیان ارتباط با آقای روحانی را بسنجند.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: به هر صورت اگرچه آقای روحانی خودش را مدیون جریان اصلاحات نمی داند اما از حمایت ها و فعالیت های این جریان در انتخابات آگاه است، بایستی راه خود را مشخص کند. معتقدم اصلاح طلبان، نبایستی همیشه توجیه کننده عملکرد شخص و دولت آقای روحانی باشند. به هر حال باید هم آینده جریان اصلاحات را و هم هزینه هایی که مردم در مسیر حمایت از این جریان می پردازند را در نظر بگیرند.
این چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: اصلاح طلبان در وضعیت فعلی نمی توانند از آقای روحانی عبور کنند یا به طور کلی از دولت ایشان حمایت خود را بردارند. به هر صورت دولت آقای روحانی نتیجه تلاش و زحمات اصلاح طلبان است. از طرف دیگر مخالفان اصلاحات تلاش می کنند به نوعی آقای روحانی را از اصلاح طلبان جدا کنند و یا به طور کل یک حرکت اعتراضی را بر علیه آقای روحانی سامان دهند که قطعاً جدایی اصلاح طلبان از آقای روحانی به ضرر هر دو تمام خواهد شد. می بایست با تشکیل جلسات و اتاق های فکر، از ایجاد فاصله جلوگیری کنند.
جلالی‌زاده در پایان گفت: جریان مخالف در تلاش است تا با تضعیف روحانی، جریان اصلاح طلبی را هم تضعیف نماید تا بتواند یک فضای پوپولیستی آماده کند تا مردم بیشتر به دنبال انتخاب افرادی تندرو باشند که سودای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری را دارند، بشوند. معتقدم اصلاح طلبان با وجود فضای موجود در جامعه، تلاش نمی کنند که علی رغم گذشت چند ماه از انتخابات ریاست جمهوری، تکلیف خود را با آقای روحانی مشخص کنند. اصلاح طلبان امیدوارند با فشار بر آقای روحانی، ایشان را وادار کنند تا شعارها و وعده هایی که به مردم داده اند، محقق سازند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها