کد خبر: 451105
تاریخ انتشار :

الحشد الشعبی تا نابودی کامل داعش منحل نخواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

'باقر الزبیدی' در یک گفت وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: هم اکنون عناصر داعش همچنان مخفیانه و مسلح در چهار استان عراق فعالیت زیرزمینی انجام می دهند.
به گزارش نامه نیوز به گفته وی، داعشی ها هنوز به صورت زیرزمینی فعالیت های مسلحانه خود را در استان های 'دیاله'، 'موصل'، 'کرکوک' و 'الأنبار' ادامه می دهند.
الزبیدی درباره نظر مرجعیت عالی عراق در خصوص آینده الحشد الشعبی گفت: این نیروها یک نهاد ملی هستند که پس از فتوای آیت الله'علی سیستانی'، تشکیل شدند و کسانی که به انحلال بسیج مردمی عراق فکر می کنند، یک دستاورد راهبردی را به خطر می اندازند که در آینده قابل جبران نیست و تنها به طرح های تکفیری فرصت فعالیت می دهد.
وی ادامه داد: الحشد الشعبی همچنین یک نهاد رسمی است که ضوابط و قوانین عراق بر آن حاکم است و همانند سایر دستگاه های مبارزه با تروریسم و سازمان های اطلاعاتی، تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح کشور قرار دارد.
وی افزود: الحشد الشعبی باقی خواهند ماند و منحل نخواهد شد، چرا که 'جهاد کفائی' هنوز تمام نشده و دست کم تا 10 سال آینده و زمان نابودی داعش هایی که اکنون به صورت زیرزمینی فعالیت دارند، باقی خواهد ماند.
وی تصریح کرد: مبارزه با تروریسم باید با خشکاندن منابع انسانی و رسانه ای آن همراه باشد و این کار نیازمند طرح ها و برنامه ریزی های بررسی شده است.
با پیشروی تروریستهای داعش و اشغال چند شهر عراق، مرجعیت شیعه این کشور به منظور مقابله و رفع خطر این گروه، فتوای جهاد علیه تروریستها را صادر کرد. به دنبال این فتوا، گروههای مردمی با همراهی ارتش عراق علیه نیروهای تروریستی سلفی به مقابله پرداختند و مناطق اشغال شده را آزاد کردند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها