کد خبر: 451192
تاریخ انتشار :

ذوالقدر: با همه نقدها به دولت روحانی، نباید از دسیسه دشمنان غافل بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیده‌فاطمه ذوالقدر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: در روزهای اخیر با ارائه لایحه بودجه ۹۷، موضع گیری های ناصواب علیه دولت روحانی شکل گرفته که باید هشیار بوده و در دام طراحی شده رقبا نیفتاده و در عین حال موضع نظارتی و حمایتی خویش را از دولت تدبیر و امید ادامه دهیم و کمک کنیم تا مطالبات مردم محقق گردد. ما مطالبات مردم با روحانی را مطرح می‌کنیم.
به گزارش نامه نیوز، وی افزود: نباید فراموش کرد که سیاست خارجی روحانی کشور را از بن بست خارج نموده و افق های جدیدی را گشود و سبب ساز اتحاد و اجماع بسیاری از کشورهایی شد که پیش از این با تحریک و مظلوم نمایی رژیم غاصب صهیونیستی شکل گرفته بود و تا آن جا پیش رفت که در موضوع برجام اتحادیه اروپا و ایالات متحده که همگام یکدیگر بودند را دچار اختلاف نظر کرده است لذا از این فرصت ها باید در جهت منافع ملی استفاده کرد.
این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: مردم ایران باید متوجه باشند که با همه نقدها که به دولت روحانی وارد است، نباید از توطئه و دسیسه دشمنان غافل بود و شرایط منطقه و بین الملل را در نظر گرفت و با وحدت کلمه اتحاد و همدلی به دولت منتخب خود کمک کنیم تا افق‌های جدید را به روی مردم و کشور بگشاید و ایران را به اوج ترقی رهنمون سازد، البته نقد منصفانه و دفاع از حقوق مردم را جزو وظایف خود می‌دانیم.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین بیان کرد: آنچه در لایحه بودجه ۹۷ آمده اگر چه بر محور بودجه ریزی عملیاتی قرار داده شده، اما کفایت و شفافیت لازم را دارا نمی باشد و نیازمند بررسی های تخصصی در کمیته های مربوطه است، ردیف های ملحوظ در بودجه تکراری یا کلی گویی است که عدم شفافیت را نشان می‌دهد.
ذوالقدر افزود: در لایحه بودجه بدهی با انتشار اوراق پوشش داده است که انتشار اوراق خود بدهی مضاعفی است و بدهی را با بدهی پوشش دادن جز بدهکار کردن دولت و حرکت به سوی ورشکستگی اقتصادی دولت دستاوردی ندارد.
وی یادآور شد: در بند د تبصره ۵ موضوع اجرای قطار شهری که برای کلانشهر تهران امر مهمی است، سهم دولت و شهرداری برابر و ۵۰ درصد لحاظ شده که نشان دهنده عدم تخصیص سهم دولت است و با توجه به معضل حمل و نقل عمومی با این سهم بندی این پروژه ابتر می‌ماند.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: در تبصره ۱۹ لایحه بودجه ۹۷ نیز در اجرای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی روش تامین مالی در قالب ساز و کار مشارکت عمومی خصوصی در نظر گرفته شده است و از آن جایی که پروژه های فرهنگی لزوما دارای سود آوری نیست، از این رو تحقق پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی منوط به بازنگری در روش مالی و مشوق ها برای بخش خصوصی است.
این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: در لایحه بودجه سهم زنان و توانمندی زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور به صراحت و کفایت مشخص نشده و ردیف ها تکافوی نیازها و مطالبات جامعه زنان را نمی دهد که نیازمند بازنگری است.
وی همچنین در تذکری به وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان برنامه و بودجه خواستار تخصیص اعتبار مترو پردیس و همین طور متروی اسلامشهر شد و گفت: اقدام عاجل در رسیدگی به بافت فرسوده تهران که ۵ درصد سطح شهر را تشکیل می دهد با توجه به این که از اولویت های برنامه ششم است باید به عنوان یکی از محورهای بازآفرینی شهری در بودجه ۹۷ نیز تامین مالی شود.
ذوالقدر در پایان گفت: امید است با تعامل دولت و خانه ملت لایحه بودجه ۹۷ به نحوی تنظیم گردد که ثمرات خیر آن اشتغال، زنان و ... باشد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها